نوشته شده توسط : soorena

چرا لوله های آبگرمکن رسوب می گیرد؟

اگر در یک ساختمان قدیمی مجبور به تعویض لوله های ساختمان که از نوع فلزی میباشند شده باشید مشاهده میکنیدکه لوله آب گرم بیشتر ازلوله آب سردرسوب گرفته است وعلت این امر بالا بودن دمای آب عبوری از داخل لوله میباشد.

یکی دیگر از عواملی که باعث گرفتگی لوله مبدل گرمایی میباشد، به صورت نقطه ای گرم شدن بالای شمعک است که وجود شعله شمعک در زیر لوله مبدل گرمایی باعث میشود در این نقطه گرفتگی بیشتر باشد در بعضی مواقع این گرفتگی به حدی زیاد میباشد که دیگر با هیچگونه مواد رسوبگیری قابل حل نبوده و مجبور به برش محل شده و گرفتگی را برطرف مینماییم و دوباره لوله را جوش کاری میکنیم.

در زمان استفاده نکردن از آب گرم چون شمعک دائم روشن است، آب موجود در بالای گرم شده و دمای آن به 65 درجه سانتیگراد میرسد و باعث ایجاد رسوب به صورت نقطه ای میگردد.

در دستگاههای جدید (آبگرمکن های آیونایز) به خاطر رفع این مشکل و صرفه جویی در مصرف انرژی شمعک حذف شده است. بنابراین آبگرمکن های بدون شمعک کمتر به رسوب زدایی نیاز پیدا می کنند.

مواد مذابی که در حین جوشکاری زانوهای U شکل مبدل گرمایی به داخل نفوذ میکنند از عوامل دیگر ایجاد رسوب میباشند. زیرا به دلیل ایجاد مقاومت در یک نقطه باعث جمع شدن کربنات کلسیم درآن نقطه میشود.

 

 

روش رسوب زدایی آبگرمکن دیواری

1-       روش رسوب گیری ثقلی

وسایل مورد نیاز: برای برطرف کردن رسوبهای داخل مبدل گرمایی از اسید کلریدریک یا جوهرنمک رقیق )20 )%استفاده میشود که این اسید در ظرفهای مختلفی از بشکههای 220 لیتری تا ظرفهای یک لیتری در بازار موجود است.

نکته بسیارمهم در زمان استفاده ازاسید این است که باید ظرفها همیشه به صورت در بسته نگهداری شود. زیرا گازهای حاصله باعث بروز مشکل در دستگاه تنفسی میگردد و بایدازهرگونه پاشش وریختن آن برروی سطوح دیگر جلوگیری شود.

علاوه بر اسید، تشت، شلنگ و قیف هم لازم است.

 

رسوب زدایی مبدل گرمایی به روش ثقلی به صورت زیر انجام می شود:

 

1- مبدل گرمایی را از محل خود خارج کرده و قبل از هر چیز نسبت به تخلیه آب موجود در آن اقدام می کنند که نحوه انجام آن بدین صورت است که یک طرف مبدل را در محل تخلیه آن قرار داده و از طرف دیگر با فشار هوا (دمیدن یا فوت کردن) آب مبدل را تخلیه می کنند.

 

2- به یک طرف لوله مبدل شیلنگ لاستیکی و طرف دیگر لوله پلاستیکی نوع pp  را متصل می کنند. لوله پلاستیکی باید از سطح مبدل گرمایی دارای ارتفاع مناسبی (حدود یک متر) باشد که در بالای این لوله یک قیف قرار می گیرد.

 

مبدل گرمایی را در تشت پلاستیکی بزرگ که درون آن به مقدار کافی آب باشد قرار می دهند تا چنانچه محلول رسوب گیری سرریز کند یا پاششی داشته باشد تغییر رنگ روی مبدل گرمایی ایجاد نشود. اگر در فصل سرما باشد بهتر است آب موجود گرم باشد تا رسوب گیری زودتر انجام شود.

 

3- مقداری اسیر از طریف قیف در مبدل می ریزیم تا از طرف دیگر مبدل، درون ظرف دیگری بریزد، وجود کف به همراه اسیر خروجی از طرف دیگر بیانگر حل شدن رسوب درون مبدل در اسید است. برای رسوب زدایی کامل اسید درون ظرف دوم را دوباره از طریق قیف در مبدل میریزیم و این عمل را چندین بار تکرار می کنیم تا محلول خروجی از مبدل بدون کف باشد.

 

نکته قابل توجه اینکه در لحظه اول که اسید وارد مبدل می شود به دلیل واکنش شیمیایی پاشش شدیدی از بالای قیف ایجاد می شود که در صورت عدم توجه باعث ایجاد خسارت می شود. دقت کنید ریختن اسید داخل قیف ته ظرف را روی قیف قرار دهید که پاششی ایجاد نشود و بعد از اینکه تمام اسید را داخل مبدل ریختیم چندین بار این عمل را تکرار می کنیم تا کاملا رسوب داخل مبدل گرفته شود و هیچ گونه کفی اسید نداشته باشد.

 

 

2-     رسوبگیری آبگرمکن با پمپ

وسایل مورد نیاز:

1- پمپ اسیدشویی 1 عدد

2- شیلنگ 2/1 اینچ قابل انعطاف 2 عدد

3- ظرف مناسب پلاستیکی جهت ریختن اسید 1 عدد

4- مبدل گرمایی 1 عدد

5- اسید 1 گالن

6- آب 1 گالن

7- عینک محافظ

8- ماسک دهنی

 

مراحل انجام کار:

1- اسید را داخل ظرف پلاستیکی بریزید.

 

2- آب مبدل حرارتی را کاملا تخلیه کنید.

 

3- پمپ اسیدشویی را داخل ظرف اسید قرار دهید، به صورتی که مکش پمپ داخل اسید قرار گیرد.

 

4- شیلنگ خروجی پمپ را به ورودی مبدل گرمایی وصل کنید.

 

5- شیلنگ خروجی از مبدل گرمایی را داخل ظرف اسید قرار دهید.

 

6- سیم پمپ را به برق وصل می کنیم تا اسید درون مبدل گردش کند و منتظر می مانیم که تمام رسوب های داخل مبدل گرفته شود و در پایان پمپ را داخل ظرف آب تمیز قرار می دهیم تا مبدل کامل شسته شود.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

واکسن زدن به سگ خانگی یا گارد یه روش خیلی خوب برای پیشگیری کردن از خیلی از بیماری های کشنده در سگ هاست. هیچ کس دوست نداره مریضی سگش رو ببینه. به همین خاطر مساله‌ی واکسینه کردن حیوون‌های خونگی خیلی مهمه. این مقاله ما هم در مورد واکسیناسیون سگ‌هاست. در ادامه توضیح می‌دیم که: اصلا واکسیناسیون سگ خانگی یعنی چی؟ واکسن‌های ضروری برای سگ چه چیزهایی هستن؟ و برنامه زمانی صحیح برای واکسن زدن توله‌ها و واکسن سگ بالغ به چه صورت باید باشه؟ با خوندن این مطلب کلی اطلاعات خوب در مورد واکسینه‌کردن سگتون پیدا خواهید کرد. پس با ما همراه باشید.

 

اهمیت واکسیناسیون حیوانات خانگی

عملکرد واکسن در بدن حیوانات از جمله سگ هم درست مثل واکسن‌ ما آدماست و هدفش مقاوم کردم سیستم ایمنی بدن نسبت به انواع بیماری‌هاست. داخل واکسنی که به بدن سگ شما وارد می‌شه آنتی‌ژن‌هایی هست که شبیه میکروارگانیزم‌های بیماری‌زا عمل می‌کنن؛ با این تفاوت که واقعا باعث بیماری نمی‌شن و فقط سیستم ایمنی بدن رو تحریک می‌کنن تا در برابر این نوع بیماری مقاوم بشه. اگه مطمئن نیستین که تمام علائم بیماری در سگ‌ها رو بلدین یا نه، مطلب مهم‌ترین نشانه‌های بیماری در سگ‌ها می‌تونه بهتون کمک کنه.

پس تا الان یاد گرفتیم واکسیناسیون سگ شبیه وارد کردن عمدی بیماری به صورت ضعیف به داخل بدن هست با این هدف که بدن موقع حمله‌ی واقعی بیماری مقاومت کافی رو داشته باشه و سگمون مریض نشه یا علائم بیماریش کمتر باشه.

سگی که واکسیناسیون دریافت نکرده در برابر تعداد زیادی از بیماریها آسیب پذیره و ممکنه بر اثر ابتلا به یکی از این بیماریها تلف بشه. مطمئنا به عنوان صاحب سگ نمی‌خواهیم خطری سلامتی سگمون رو تهدید کنه، درسته؟

از طرفی سگ‌های خونگی دارن با ما و در محیط زندگی ما زندگی می‌کنن و بیمار شدن سگ می‌تونه سلامتی ما و دیگر اعضای خانواده رو هم تهدید کنه. پس با انجام واکسیناسیون کامل سگ هم خیالتون از بابت سلامتی سگ عزیزتون راحته و هم به راحتی می‌تونید با هم در خونه زندگی کنید و نگران بیماری نباشید.

 

از چه زمانی باید واکسیناسیون حیوانات خانگی شروع شود؟

واکسیناسیون در حیوانات خانگی(سگ و گربه) از سن ۶ تا ۸ هفتگی حیوان شروع شده و پس تکمیل شدن پروسه ی سالیانه واکسیناسیون  تا پایان عمر حیوان باید سالی یک مرتبه تکرار گردد.

توصیه میشود بحث واکسیناسیون به موقع را خیلی جدی بگیرید و همچنین به مراکز مجاز و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور مانند کلینیک ها و بیمارستان های دامپزشکی مراجعه فرمایید و اکیدا توصیه میشود به هیچ وجه به فروشندگان حیوانات و افراد غیر متخصص و پت شاپ ها جهت انجام واکسیناسیون مراجعه و اعتماد نکنید.

 

لینک کلیپ آموزشی درباره واکسن توله سگ ها : https://aparat.com/v/SKMnF

 

واکسن‌های اصلی سگ‌ها

زدن واکسن هاری و چندگانه برای سگ ها ضروریه. با زدن این دوتا واکسن سگ شما در برابر بیماری های زیر ایمن میشه.

 

۱- واکسن پاروویروس در سگ‌ها Canine Parvovirus

پارو ویروس یه نوع بیماری عفونی سگ هستش که باعث اسهال خونی و استفراغ سگ می‌شه. این بیماری به شدت واگیرداره و در سگ‌هایی که در برابرش واکسینه نشدن تا ۹۰% باعث مرگ می‌شه. پس پاروویروس بسیار کشنده و بسیار واگیرداره. اگه به اطلاعات بیشتری در مورد این بیماری احتیاج داشتید می‌تونید به مطلب پاروا در سگ مراجعه کنید.

 

۲- واکسن دیستمپر در سگ‌ها (Canine Distemper)

دیستمپر نوعی بیماری ویروسی هستش که روی سیستم عصبی، ریه و روده‎‌ها اثر می‌گذاره. دیستمپر به شدت واگیردار و به شدت کشنده هست، به همین دلیل یکی از واکسن های ضروری و مهم برای سگ‌هاست.

 

۳- واکسن هپاتیت در سگ‌ها (Hepatitis)

هپاتیت نوعی بیماری عفونی هست که کبد سگ رو درگیر می‌کنه و به سایر قسمت‌های بدن سگ هم می‌تونه سرایت کنه. این بیماری بین توله سگ‌ها به شدت کشنده هست.

 

۴- واکسن هاری در سگ‌ها ( Rabies)

هاری نوعی بیماری ویروسی هست که مغز و اعصاب نخاعی خیلی از حیوون‌ها و همچنین انسان‌ها رو تحت تاثیر قرار می‌ده. هاری سگ؛ کشنده‌ترین بیماری در سگ‌هاست. در۹۹% مواردی که انسان‌ها به هاری مبتلا شدن، سگ‌های خونگی عامل انتقال بودن؛ پس جلوگیری از این بیماری نتنها برای سگ‌ها مهمه که برای حفظ سلامت صاحبشون هم اهمیت بالایی داره.

 

۵- واکسن پارا آنفولانزا در سگ‌ها (Canine Influenza)

پاراانفولانزا نوعی آنفولانزا هست که رگ‌های خونی سگ رو مورد حمله قرار می‌ده و در نوع شدیدش می‌تونه باعث سرفه‌های خونی بشه. این ویروس به شدت واگیردار هست.

 

 

قیمت واکسن هاری سگ

هزینه واکسن هاری سگ نیز بین صد و سی تا صد و پنجاه و نرخ حمایتی واکسن هاری سگ نیز بین صد تا صد و ده هزار تومان باشد.

 

قیمت واکسن توله سگ

درباره هزینه و عوامل موثر بر واکسیناسیون سگ و تنوع نژادی و اجرت دامپزشک (هزینه ویزیت) صحبت کردیم حال باید بدانیم قیمت واکسن توله نیز در این هزینه اثر گذار است. هزینه واکسن توله سگ یا پاپی نیز به صورت حمایتی و غیر حمایتی عرضه می‌شود. هزینه و قیمت واکسن توله سگ برای توله‌های خانگی و شناسنامه دار دویست و سی تا دویست شصت هزار تومان می‌باشد و این هزیه برای توله سگ‌ها یا پاپی به صورت حمایتی دویست سی تا دویست پنجاه هزار تومان می‌باشد.

 

قیمت واکسن سه گانه و چندگانه سگ

بعضی از سگ‌ها همه واکسن‌هایی که در مقاله ما قرار دارد، را نباید تزریق کنند. در واکسن‌های سگ‌، شما با چند شکل متفاوت واکسن روبرو هستید قیمت واکسیناسیون سگ سوال بسیار کلی است. باید گفت قیمت واکسن هشت گانه سگ و قیمت واکسن 5 گانه سگ متفاوت است دلیل تفاوت قیمت واکسن سگ دوز و برند واکسن  و خدمات ارائه شده نیز می‌باشد در کل زمان صورت آلرژیک بعد از واکسن سگ هزینه آنتی‌هیستامین و یا برای انجام تست آنتی بادی هزینه تست هم اضافه می‌شود برای دریافت و سوالات خود در مورد هزینه واکسن سگ با ما در ارتباط باشید. قیمت واکسن سه گانه سگ بین دویست و شصت تا دویست هشتاد هزار تومان می‌باشد و قمیت حمایتی واکسن سگ با رقم پایین‌تری بین دویست تا دویست و بیست هزار تومان می‌باشد

 

قیمت واکسن گربه

واکسن گربه‌ها مثل سگ‌ها دارای نوع ضروری و غیر ضروری است. واکسن‌های الزامی گربه می‌توان به کلسی ویروس، پان لوکوپنی، هاری، رینوتراکیت از انواع هرپس نام برد و FeLV نام برد به نوع نگهداری خود توجه داشته باشید اگر گربه خود با دیگر گربه‌ها ارتباط دارد و به محیط بیرون می‌رود به دامپزشک بگویید. هزینه واکسن تری‌ کت بین دویست و شصت تا دویست هشتاد هزار تومان می‌باشد و البته نرخ حمایتی نیز داریم اگر صاحب گربه پرشین نیز هستید باید همین نرخ را بپردازید. برای گربه‌ها واکسن دو ماهگی و سه ماهگی و چهار ماهگی باید زده شود و هر سال تکرار شود، در بعضی منابع گفته شده است برای صرفه جویی در هزینه‌ها اگر چند تا گربه دارید واکسن را خودتان تزریق کنید تا صرفه جویی شود حتی اگر به تزریق آشنایی دارید کاری اشتباه است ممکن است گربه دچار حساسیت شود و حضور دامپزشک ضروری است و اینکار را انجام ندهید. در کل اگر برای سلامت گربه و اطرافیان خود بی تفاوت نیستید نوبت و زمان تکرار را فراموش نکنید. اگر شناسنامه گربه داشته باشید دامپزشک این اطلاعات را در آن ثبت می‌کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف ساختمان سازی هم روز به روز در حال رشد و توسعه است که برای رسیدن به نتیجه‌ای درست باید مراحلی را طی کند که هر کدام نقش ویژه و مکملی برای آماده شدن یک ساختمان دارند. لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان یکی از اصلی‌ترین مراحل ساخت و آماده‌سازی ساختمان مسکونی است. انجام دادن درست و استاندارد تمام مراحل لوله کشی ساختمان مهم‌ترین اصل برای به دست آوردن نتیجه دلخواه است. لوله کشی ساختمان باید کاملاً مطابق با آئین‌نامه‌های اجرایی و قوانین باشد. به گفته بسیاری از سازندگان، لوله کشی قلب تاسیساتی هر ساختمان است.

در ادامه نکات مهم پیرامون لوله کشی ساختمان، مصالح مورد نیاز و در دسترس لوله کشی و عوامل موثر در قیمت لوله کشی ساختمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

خدمات زیرمجموعه لوله کشی ساختمان

در اینجا منظور از لوله کشی ساختمان بیشتر لوله کشیهای ساختمانهای مسکونی , تجاری و اداری است.

  • لوله کشی آب سرد و گرم
  • لوله کشی فاضلاب
  • لوله کشی سیستمهای گرمایشی
  • لوله کشی تجهیزات سرمایشی
  • لوله کشی گاز ساختمان
  • لوله کشی آتش نشانی یا اطفای حریق
  • لوله کشی تهویه مطبوع

 

تقریبا میتوان گفت که موارد بالا به اضافه تجهیزات و دستگاههای مورد نیاز در سیستمهای حرارتی و برودتی و تهویه اجزای تاسیسات مکانیکی یک ساختمان را تشکیل میدهند که با اضافه کردن تاسیسات الکتریکال مجموعه تاسیسات یک ساختمان تکمیل میشود.

 

نرخنامه خدمات لوله کشی

تاسیسات لوله کشی ساختمان شامل بخش‌های بسیاری است که هر یک هزینه مختص به خود را در پی دارند. دستمزد پیمانکار تاسیسات لوله کشی را نیز باید در نظر گرفت. بطور معمول هر ساله نرخنامه لوله کشی ساختمان از سوی اتحادیه تعیین و اعلام میشود. در ادامه به نرخ تعیین شده از سوی اتحادیه خدمات لوله کشی خواهیم پرداخت.

 

هزینه لوله کشی فاضلاب

سیستم فاضلاب از بخش‌های تاسیسات لوله کشی است که خود شامل تجهیزات و بخش‌های مختلفی است که هر یک هزینه و دستمزدی جداگانه در سال 1400 در پی دارند که در زیر خلاصه‌ای از آن آمده است.

 

لوله کشی فاضلاب چسبی همراه با ونت دوبل اجرا در زیر سقف کاذب 25000 تومان به ازای هر مترطول

لوله کشی فاضلاب چسبی به سیستم سنتی اجرا در کف           20000 تومان به ازای هر مترطول

اجرای لوله کشی فاضلاب بوش فیت       25000 تا 35000 تومان به ازای هر مترطول

بست کاری لوله‌های فاضلاب با بست‌های کلابی و غیره         18000 تومان به ازای هر عدد

 

لوله کشی آب و هزینه آن

لوله کشی آب در واحدهای مسکونی و غیرمسکونی از دیگر بخش‌های اجرایی در تاسیسات لوله کشی است که در جدول زیر جزئیات مربوط به هزینه‌ها آورده شده است.

 

لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب      35000 تومان به ازای هر مترمربع از زیربنای واحد

لوله کشی آب و شوفاژ از سایز ۱۶ الی ۳۲ میلی‌متر به سیستم سنتی به صورت زیر کار      25000 تومان به ازای هر مترطول

لوله کشی آب و شوفاژ از سایز ۱۶ الی ۳۲ میلی‌متر به سیستم کلکتوری به صورت زیرکار 22000 تومان به ازای هر مترطول

لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز ۱۶ الی ۳۲ میلی‌متر به سیستم سنتی به صورت روکار              30000 تومان به ازای هر مترطول

دستمزد لوله کشی روکار آب و شوفاژ از سایز ۱۶ الی ۳۲ میلی‌متر به سیستم کلکتوری به صورت روکار           20000 تومان به ازای هر مترطول

نبشی کشی و ساپورت بندی با جوشکاری               28000 تومان به ازای هر عدد

دستمزد فوم کشی و عایق کاری لوله‌ها    8000 تومان به ازای هر مترطول

اجرای گرمایش از کف            45000 تومان به ازای هر مترمربع

بست کرپی ضد زنگ فوم بست تک پایه 30000 تومان به ازای هر عدد

سوراخکاری جهت عبور لوله به ازای هر عدد     25000 تومان به ازای هر عدد

 

لوله کشی آتش‌نشانی و هزینه آن

از ابزارهای مهم و مورد نیاز ساختمان‌ها و انبارهای بزرگ برای ایمنی و پیشگیری از حریق و آتش‌سوزی جعبه آتش‌نشانی به همراه شیلنگ قرقره آتش‌نشانی را می‌توان نام برد. سیستم لوله کشی آتش‌نشانی یک ساختمان در هر طبقه دارای یک یا چند انشعاب است که ممکن است به جعبه آتش‌نشانی با شیلنگ قرقره متصل شوند. قیمت و هزینه این بخش از تاسیسات لوله کشی ساختمان در زیر آمده است.

 

دستمزد لوله کشی آتش‌نشانی از سایز ۵ / ۱ الی ۳ به صورت زیرکار و روکار    60000 تا 90000 تومان به ازای هر مترطول

نصب جعبه آتش‌نشانی             350000 به ازای هر عدد

نصب شیر آتش‌نشانی               40000 تومان به ازای هر عدد

نبشی کشی و ساپورت بندی با جوشکاری            28000 تومان به ازای هر عدد

 

لوله کشی بر اساس متراژ

در جداول بالا به هزینه و دستمزد نصب و اجرای تاسیسات لوله کشی بر اساس هر متر لوله پرداخته شد، در ادامه نیز هزینه این عملیات بر اساس متراژ واحد آورده شده است.

 

ساختمان مسکونی    35 تا 45 هزار تومان به ازای هر مترمربع

ساختمان تجاری     هر مترمربع به ازای 50 تا 80 هزار تومان



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

 

متاسفانه عدم توجه به نصب استاندارد آبگرمکن دیواری می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد. نصب و راه‌اندازی آبگرمکن کار تقریباً پیچیده‌ای است؛ به همین خاطر توصیه می‌شود که انجام آن را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

اما چنان‌چه احساس می‌کنید از توانایی لازم برای نصب آبگرمکن برخوردار هستید و از طرفی قصد صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان را دارید، می‌توانید در ادامه مطلب اطلاعات خوبی در رابطه با نصب استاندارد انواع آبگرمکن بیاموزید.

برای کارکرد بهینه دستگاه باید اتصالات آب و گاز به درستی انجام شده باشد. چنانچه اشکالی در اتصالات یا لوله کشی گاز و آب وجود داشته باشد، آب گرم حمام و شستشو، قطع خواهد شد. در اغلب خانه ها تنها وسیله تامین آب گرم همین دستگاه های آبگرمکن هستند و در تمام ایام سال از آبگرمکن استفاده می شود.

 

 

نصب آبگرمکن ایستاده

با تولید آبگرمکن های دیواری و نصب پکیج در ساختمان، به نظر می رسد دوران آبگرمکن های ایستاده به سر رسیده باشد. اما واقعا اینطور نیست هنوز هم در بسیاری از خانه های شخصی، آبگرمکن های ایستاده و دارای مخزن برای تولید آبگرم مصرفی خانوار استفاده می شوند. به خصوص در خانه های بزرگ و خانواده های پر جمعیت، این آبگرمکن ها کارایی بیشتری خواهند داشت زیرا توان و قدرت تامین آب گرم بیشتری را دارند. این دستگاه ها به یک مخزن بزرگ متصل هستند و میزان آب بیشتری را در خود جای می دهند.

انواع آبگرمکن ایستاده برقی و گازسوز در بازار موجود است. طریقه نصب هر کدام از این دستگاه ها اندکی تفاوت دارد. در مورد آبگرمکن های گازی از اتصالات گاز و آب استفاده می شود اما برای آبگرمکن برقی نیاز به سیم کشی برق هم هست. محل نصب را طوری در نظر بگیرید که این تجهیزات در نزدیکی دستگاه آبگرمکن قرار داشته باشد. این دستگاه های مخزن دار را نباید در مکان های کوچک و بدون تهویه نصب کنید. برای سهولت نصب و تعمیر آبگرمکن ایستاده بهتر است که در محل  حتما یک کف شور وجود داشته باشد. به این ترتیب موقع تخلیه منبع برای تعمیرات، تعمیرکار با مشکل مواجه نمی شود. اگر آبگرمکن در طبقات بالایی نصب شده است حتما از سینی قطره گیر برای زیر دستگاه استفاده شود تا نم و نشتی به طبقه زیرین، آسیب وارد نکند. نصب آبگرمکن در این مکان ها اصلا توصیه نمی شود:

 

مکان های مرطوب نظیر حمام و دستشویی

نصب در نزدیکی لوازم گازسوز

فضاهای بسته و بدون تهویه مثل زیر زمین

در فضای باز و بدون سقف نظیر حیاط

 

نصب آبگرمکن دیواری

برای نصب آبگرمکن دیواری بوتان و دیگر برندها نیاز به اطلاعات حداقلی در مورد دستگاه دارید. با یک آشنایی مختصر می توانید کار را به تنهایی انجام دهید به شرطی که از قبل به صورت حضوری یا آنلاین در کلاس های آموزشی نصب و تعمیرات آبگرمکن شرکت کرده باشید. حداقل اطلاعات در مورد لوله کشی، نصب دودکش و تست سلامت آن، نحوه اتصال لوله های گاز و اتصالات برقی، برای راه اندازی دستگاه لازم است. برای شروع این موارد را در نظر بگیرید:

 

فاصله آبگرمکن با دیوار در حدود ۴۰ سانتیمتر باشد. آبگرمکن را به دیوار، نچسبانید. این کار هم روی کارکرد دستگاه تاثیر دارد و هم موقع تعمیرات، اشکال ایجاد می کند.

دودکش را در محل مناسبی قرار دهید. فاصله زیاد دودکش با دستگاه آبگرمکن موجب می شود دود حاصل از سوخت به درستی خارج نشود. استفاده از دودکش مشترک برای هود و … با آبگرمکن ممنوع است.

انشعابات لوله های آب و گرم و سرد حتما در نزدیکی آبگرمکن ایستاده، وجود داشته باشد. در غیر این صورت از یک لوله کش برای انجام لوله کشی های مورد نیاز دستگاه، تماس بگیرید.

 

اصول لوله کشی آب سرد و گرم آبگرمکن

ارتفاع نصب لوله آب سرد و گرم از کف محل باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر باشد.

خط مرکز لوله آب سرد و گرم با خط محور آبگرمکن منطبق باشد.

لوله آب سرد از سمت راست و قسمت پایین و لوله آب گرم از سمت چپ و قسمت پایین به محل اتصال آبگرمکن وصل می‌شوند.

جهت جلوگیری از هر گونه نشتی لازم است که از لوله مسی مخصوص برای اتصال لوله آب سرد و گرم استفاده شود.

حتما از واشر پلاستیکی جهت اتصال لوله مسی مخصوص به رگلاتور و شیر آب، آبگرمکن استفاده شود.

با استفاده از مغزی برنجی ۵/۰ اینچ لوله مسی مخصوص را به لوله آب گرم وصل کنید.

جهت اتصال سر بلند مغزی برنجی، به زانویی لوله آب گرم از نوار تفلون استفاده شود.

در نصب استاندارد آبگرمکن دیواری شیلنگ‌های فشار قوی و واشر مخصوص را می‌توان جایگزین لوله مسی مخصوص کرد.

با استفاده از شیر ربع گرد جریان آب آبگرمکن دیواری قطع و وصل می‌شود.

شیر ربع گرد باید به دهانه خروجی لوله آب سرد متصل شود.

 

اصول اتصال لوله گاز به آبگرمکن

برای قطع و وصل جریان گاز می‌توان از شیر برنجی ربع گرد و اتصال آن به انتهای لوله گاز استفاده کرد.

در هنگام نصب استاندارد آبگرمکن دیواری به هیچ عنوان نباید انشعاب دیگری از شیر برنجی گرفته شود؛ زیرا این شیر فقط جهت کنترل گاز ورودی به آبگرمکن تعبیه می‌‌شود.

ارتفاع شیر قطع و وصل از کف محل نصب باید حدود ۱۲۰ سانتی‌متر باشد.

جهت جلوگیری از نشت گاز از شیلنگ لاستیکی مخصوص استفاده شود. توجه داشته باشید که با استفاده از بست فلزی و سر شیلنگ برنجی، شیلنگ را به شیر گاز وصل کنید.

محل اتصالات را با محلول آب و صابون جهت هر گونه نشت گاز مورد بررسی قرار دهید.

 

اصول نصب دودکش

در هنگام نصب استاندارد آبگرمکن دیواری، نگاه ویژه‌ای به نصب دودکش آن داشته باشید. چرا که نصب غیراصولی دودکش، احتمال خطر خفگی و مسمومیت ناشی از استنشاق گازهای سمی را در پی خواهد داشت. جهت نصب اصولی دودکش مناسب توجه به نکات زیر ضروری است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

شاید شما هم با این تجربه روبرو شده باشید که در آرایشگاه با شنیدن اصطلاحات خاص و مبهم آرایشگرتان گیج شده اید و از پرسیدن معنی آن ها و یا تفاوتشان خجالت کشیده اید. خوشبختانه این روزها در فضای وب حجم زیادی از اطلاعات درباره این موضوعات وجود دارد و با جستجوی ساده هر کلمه مطالب زیادی پیدا می شود. اما آیا تمام این مطالب مفید و درست هستند؟ باید بگوییم که در فضای وب فارسی مطالب غیر دقیق و به دردنخور زیاد است. پس اگر به دنبال توضیحات فارسی هستید هر جایی وقتتان را تلف نکنید.

در این مطلب می خواهیم ژلیش ناخن را برای شما به سادگی توضیح دهیم تا وقتی به مرکز زیبایی مراجعه کردید با اعتماد به نفس کامل خدمات مورد نیازتان را درخواست کنید.

 

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!

نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت ۱۵-۶۰ ثانیه در دستگاه ژلیش ناخن یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می‌توان از لامپ UV یا همان ماورای بنفش هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک‌ها متغیر است. لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و خودش را می‌گیرد. آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ‌های مخصوص قادر نیست که ژلیش ناخن را خشک کند. ژلیش ناخن پا هم به همین روش انجام می‌شود.

 

تفاوت لاک معمولی و ژلیش ناخن

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد. البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما نمی‌رسد.

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی حقیقت این است که ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!

 

اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید. در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.

 

یک مجله بسیار مفید و جامع از مطالب که برای حل چالش های روزمره طراحی شده است را می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ مجله خدمت از ما. "خدمت از ما" یک بازار آنلاین از خدمات است که برای سفارش ودریافت بیش از 350 نوع خدمت می توانید به آن مراجعه کنید. در مجله خدمت از ما، بیشتر موضوعات تخصصی که یافتن اطلاعات دقیق در آن ها مشکل است از جمله موضوعات مرتبط با خدمات زیبایی پوست و مو، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

 

هزینه ژلیش ناخن چقدر است؟

هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از ۴۰-۱۲۰ هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

پر شدن چاه یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای خانه رخ دهد. پر شدن ناگهانی چاه می تواند برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند و هزینه ناگهانی و بالای تخلیه چاه و بازسازی چاه می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد.

در بیشتر موارد تخلیه چاه فاضلاب ، به دلیل اینکه چاه فاضلاب پس از بالا زدن و پس زدن آب و فضولات در توالت ، آب و کف صابون در کفشوی حمام ، همچنین در سیفون دستشویی و یا آشپزخانه مشخص می شود. معمولاً در ساختمان های تازه ساخت بعد از گذشت 3 تا 5 سال چاه های فاضلاب ناگهانی پر می شوند و دلیل آن فقط کوچک بودن انباره چاه می باشد. در برخی موارد ممکن است که در مسیرها ، گرفتگی لوله هم به وجود آمده باشد و نیاز به لوله بازکن داشته باشید.

 

خدمات تخلیه چاه چیست؟

مشکلات چاه فاضلاب متعدد است و بطور کلی شرکتهای مرتبط کلیه این خدمات را به شمتریان ارائه می دهند:

لوله بازکنی با استفاده از دستگاه مخصوص و فنر های فولادی

لایروبی سپتیک ها و منهول های صنعتی

حفر چاه های جذبی فاضلاب

حفرچاه ارت شمع ساختمان و میله

زهکشی گود و ساختمان

حفاری گالری برای انتقال آب

تبدیل چاه کهنه قدیمی به چاه نو و تازه

 

تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب در آوردن مواد زائد داخل چاه فاضلاب می باشد و عمل تخلیه آن به خاطر مواد جامدی است که از راه لوله کشی فاضلاب وارد چاه فاضلاب می شود این مواد جامد از قبیل مو، مواد پلاستیکی ، چربی آشپزخانه ها و فضولات انسانی می باشند و یاز به لایروبی دارد.و این مواد که مانند یک لایه ضد آب عمل کرده و مانع نفوذ آب به زمین می شود و این مواد قدرت دفع آب توسط چاه را کم می کند به طوری که باعث می شود چاه سریع تر پر شده و نیاز به عمل تخلیه داشته باشد.

 

دسترسی سریع و شبانه روزی به خدمات تخلیه

زمان روبرو شدن با مشکلات چاه فاضلاب به فکر می‌افتیم با شرکت‌های ارائه خدمات تخلیه چاه و لایه روبی تماس بگیریم. اما چقدر راحت‌تر است که وارد اپلیکیشن یا وب سایتی بشویم و با انتخاب چند گزینه، شرایط و مشکلاتمان را به یک متخصص انتقال دهیم. از چند تکنسین کاربلد به رایگان و بی درنگ هزینه تخلیه چاه را بپرسیم، بعد با مقایسه بین آن‌ها تصمیم بگیریم که از کدامیک کمک دریافت کنیم.

در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از چهل شهر در ایران فعالیت می کند. یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

شما می توانید با ثبت سفارش تخلیه چاه، در کمتر از نیم ساعت از 5 شرکت فعال در شهر خودتان قیمت بگیرید و با آن ها مشورت کنید. پس از بررسی قیمت پیشنهادی و سوابق کاری یک متخصص را انتخاب کرده و سفارش را نهایی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

بسیاری از افراد در اولین روبرویی با مشکلی در تصویر تلویزیون فکر می کنند که ناچار به تعویض قطعات مهم و گران قیمت مانند فلت تلویزیون، که یکی از حساسترین قطعات تلویزیون است، هستند. اما اینطور نیست؛ گاهی اوقات مشکل تلویزیون با یک ریست ساده یا جدا کردن دوشاخه از پریز و تامل چند دقیقه ای حل می شود.

تعمیرات تلویزیون ال ای دی و ال سی دی، یکی از تخصصی ترین کارهای تعمیراتی در بین خدمات منزل است. تلویزیونهای فلت دارای قطعات و بخش های بسیار حساس هستند و بازبینی، عیب یابی و تعمیر برخی از آنها به دستگاه و وسایل ویژه نیاز دارد.

 

 

مشکلات رایج تلویزیون

اکثر تلویزیون های LED یا LCD ممکن است به یکی از مشکلات زیر دچار شوند:

  • نداشتن صدا یا تصویر یا هر دو
  • روشن نشدن تلویزیون.
  • قطع شدن صدای تلویزیون.
  • روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون.
  • بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون.
  • چشمک زدن چراغ پاور به صورت ممتد.
  • کم نور بودن صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی.
  • تاخیر در روشن شدن تلویزیون.
  • مشاهده خط‌های عمودی یا افقی در صفحه نمایش.
  • سیاه شدن بخشی از پیکسل‌های صفحه نمایش.
  • قطع و وصل شدن تصویر بعد از مدت زمان طولانی استفاده از تلویزیون.
  • شکستن پنل ال سی دی بر اثر افتادن، ضربه و فشار به هنگام تمیز کردن

 

بطور کلی شکستگی صفحه، ایجاد خراش، نداشتن تصویر علیرغم وجود صدا، وجود خط روی تصویر و تیره شدن تصویر از جمله مشکلاتی است که در رابطه با فلت تلویزیون رخ می‌دهد.

با توجه به حساس بودن اتصالات در بخش فلت پنل تلویزیون، لازم است تا برای تعمیر و تعویض آن از دستگاه مخصوص تعمیر صفحه نمایش تلویزیون (بندینگ ماشین )استفاده شود.

دقت کنید که برخی از مشکلات مانند پیدایش خطوط عمودی روی دستگاه می‌تواند بر اثر خرابی در فلت پنل تلویزیون بروز پیدا کند. عدم تصویر در حالی که صدا دارید هم به ایراد در بک لایت تلویزیون مربوط است. در هر صورت نیاز است تا یک متخصص تعمیر تلویزیون به شما در عیب یابی و رفع آن کمک کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله در مورد عیب یابی پنل تلویزیون را مطالعه کنید.

 

 

تعمیر تلویزیون در محل

یکی از مشکلاتی که تعمیر تلویزیون دارد، سخت بودن جابجایی آن برای بردن به تعمیرگاه است. به همین خاطر اغلب افراد ترجیح می دهند تا تعمیرکار اول به خانه بیاید و تا جایی که امکان دارد کار تعمیر را در محل انجام دهد. البته همانطور که گفتیم بعضی از ایرادات و رفع آن ها بایستی حتما با دستگاه انجام شود و در این حالت جابجایی تلویزیون، غیر قابل اجتناب است.

اگر برای تعمیر تلویزیون به کمک نیاز دارید اما نمی دانید چطور یک تعمیرکار خوب و باتجربه پیدا کنید، برایتان یک پیشنهاد راه گشا داریم. شاید شما هم مثل بسیاری از مردم تمایل داشته باشید که با فشردن چند دکمه لپ تاپ یا لمس تلفن همراهتان، هر مشکلی در خانه یا محل کارتان را حل کنید. این راه آنچنان که بنظر میرسد غیرممکن نیست. این روزها بازارهای خدمات آنلاین برای همین منظور طراحی شده اند. یکی از بهترین های این حوزه "خدمت از ما" است. شما می توانید با ثبت سفارش در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" به رایگان قیمت تعمیر تلویزیون و تعمیر انواع لوازم منزل و سایر خدمات نظافتی را دریافت کنید.

البته خدمت از ما فراتر از یک بازار آنلاین خدمات است. در مجله خدمت از ما راه حل بیشتر چالشهای روزمره را میتوان پیدا کرد. تیم تولید محتوای خدمت از ما، با نهایت دقت و سلیقه پاسخ بسیاری از سوالات کاربران را گردآوری و تدوین می کنند.

 

هزینه تعمیر تلویزیون چقدر است؟

در تعیین قیمت تعمیر تلویزیون دو عامل موثر هستند:

  • کارشناسی و تشخیص صحیح مشکل و میزان حجم کار در رفع مشکل
  • هزینه قطعه تعویضی (در صورت نیاز)

 

بدیهی است اجرت دریافتی تعمیرکار به میزان مشکل و نوع خرابی دستگاه بستگی دارد. مثلا هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون با اجرت حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون متفاوت است.

  • چنانچه تعمیر تلویزیون بدون تعویض قطعه باشد. تنها هزینه اجرت تعمیر گرفته خواهد شد.
  • اما چنانچه تعمیر با تعویض قطعه همراه باشد. هزینه قطعه تعویضی جدای از هزینه اجرت گرفته میشود.


:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

سئو (SEO) یا همان سئو سایت سرواژه عبارت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است.

این تعریف را در اکثر جاهای وب فارسی در پاسخ به سوال سئو چیست، می توانید ببینید. حتی مطالب و کلاس های آموزشی فراوانی در دسترس است که می توانید در آن ها شرکت کنید. در این مطلب می خواهیم یک دید جامع از اینکه سئو چیست و آموزش سئو شامل چه چیزهایی است، به شما بدهیم.

به جملات کوتاه و ساده زیر از سئو (برگرفته از سئو چیست سایت dimaht.com)، که به نوعی تعریف یا توصیف آن محسوب می شوند، توجه کنید:

 

سئو راهی برای فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.

سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.

سئو مانند این است که شما تمام راهرو های درون سایت تان را برای گوگل روشن کرده اید.

سئو ایجاد سهولت بررسی سایت توسط گوگل است.

سئو پرزنت محتوای سایت برای گوگل است.

سئو کمک به گوگل برای درک موضوع نوشته شده است.

سئو تا حدودی همان بازاریابی و فروش در دنیای آنلاین است.

سئو ارزان ترین و دائمی ترین راه بازاریابی آنلاین است.

سئو همان بحثی است که باعث می شود شما گوی سبقت را از رقبا بربایید.

سئو علم نیست.

سئو حاصل یک سری تجربیات تاکنون است.

سئو همان کاریست که باید انجام شود تا لذت حضور آنلاین چشیده شود.

سئو برای تمام کسانی که به صورت وب سایت فعالیت آنلاین دارند می بایست مهم باشد.

سئو از جنس توصیه است.

سئو یک مزیت رقابتی استراتژیک است.

سئو تبلیغات نیست.

 

اینها همگی توصیفاتی هستند که از سئو گفته و شنیده می شود. به طور کلی باید گفت که سئو مجموعه ای از دیدگاه ها، روش ها و تکنیک هاست که کمک می کند تا محتوای سایت رتبه بهتری در نتایج جستجوی یک عبارت توسط کاربران، کسب کند.

بد نیست بدانید علیرغم اینکه خیلی ها دو واژه گوگل و موتور جستجو را به جای هم بکار میبرند و این دو را مترادف هم می دانند، گوگل تنها بازیگر این صنعت نیست. البته گوگل بیش از 90 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و در مقابل نام برخی از موتورهای جستجو اصلا به گوش بسیاری از کاربران نخورده است. پس چندان بیراه نیست که دو واژه گوگل و موتور جستجو به جای هم بکار برده شوند.

در گذشته، وجود ضعف و ناکارآمدی در الگوریتم های گوگل باعث شده بود تا زمانی نوشتن و تولید محتوا برای موتورهای جستجو تعبیری متداول بین تولید کنندگان محتوا و فعالان سئو باشد. در واقع در آن زمان تولید محتوا به نحوی که باعث افزایش رضایت کاربر و مخاطب شود، چندان مطرح نبود چراکه منجر به داشتن جایگاه بهتر در نتایج موتورهای جستجو نمی شد.

اما این روزها الگوریتم های موتورهای جستجوگر بهینه شده اند و گسترش هوش مصنوعی و توانایی تحلیل متن توسط الگوریتم ها باعث شده است تا استانداردهای موتورهای جستجو با افزایش رضایت کاربران همسو شود. یعنی اینکه اگر شما محتوایی اصیل وغنی تولید کنید که با رضایت کاربر همراه باشد، از دید موتور جستجو هم آن محتوا مورد پسند است و رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

بد نیست بعضی از اشتباهات و برداشتهای نادرست و رایج درباره سئو را بدانید. این برداشت های غلط را برایتان لیست کرده ایم:

  • سئو بازایابی و تبلیغات نیست.
  • سئو مانند یک کمپین تبلیغاتی یک پروژه کوتاه مدت و محدود نیست.

در مقابل توجه کنید که، سئو عبارتست از دیدگاه درست به حضور در فضای آنلاین و محیط وب که حول تولید محتوای اصیل شکل می گیرد.

در بین برخی از کسانی که سئو را به عنوان یک تخصص برای کسب پول انتخاب کرده اند، سئو پیاده کردن راههایی است که براساس نقاط ضعف الگوریتمهای گوگل یا سایر موتورهای جستجو کشف شده اند. در واقع تکیه و توجه بر این نقطه ها ضعف ها باعث خواهد شده تا محتوا رتبه بهتری در نتایج داشته باشد. این روش ها به سئو کلاه سیاه معروف است. دیر یا زود با رفع محدودیت ها و توسعه الگوریتمهای موتورهای جستجو، این شیوه ها ناکارآمد و یا حتی مضر خواهد شد.

در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید مطرح است. سئو کلاه سفید همان تلاش برای تولید و معرفی محتوای باارزش و اصیل به موتور جستجوست. این سئو سه گام اصلی را شامل می شود:

  1. تداوم در تولید محتوای اصیل و مفید (کپی نکردن محتوا و دقت به پاسخگو بودن به نیاز کاربر)
  2. به روز رسانی محتوا با توجه به نیاز روز
  3. توجه به رضایت کاربران و افزایش مدت حضور بازدیدکنندگان در سایت

البته در یک تقسیم بندی دیگر هم سئو شامل سه بخش on-page seo، off-page seo و technical seo است.

در انتها توجه کنید که معتبرترین و کم هزینه ترین راه ورود به سایت موتورهای جستجو هستند. پس بهترین و شاید ضروری ترین راه حضور موفق در فضای آنلاین سئو و آموزش سئو باشد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

تعمیر کولر آبی

کولر آبی پر استفاده ترین وسیله سرمایشی در اکثر شهرهای ایران است. بنابراین کاملا طبیعی است که بیشتر ما تجربه کاربرد آن و روبرو شدن با مشکلات و خرابی های آن را داشته باشیم. با شروع فصل گرم سال، یعنی از اواسط بهار در بیشتر شهرهای ایران و قبل از بهار در شهرهای جنوبی و گرمسیر، لازم است تا قبل از راه اندازی مجدد کولر، دستی به سر وروی آن بکشیم و تعویض پوشال یا روغن کاری قطعات را انجام دهیم. اگر بدون سرویس و بازبینی کولر را روشن کنیم، احتمال خرابی و دردسرهای بعدی بیشتر می شود.

علاوه بر این، کولر و قطعات آن هم مانند هر دستگاه دیگری یه طول عمر مفید دارد. به این معنی که تا چند سال نخست بدون مشکل و تنها با یک سرویس و تمیزکاری ساده، کولر با بهترین راندمان کار خواهد کرد. اما پس از چند سال، حتی اگر سرویسکاری دوره ای انجام داده باشیم، احتمال خرابی کولر و نیاز به تعمیرکار کولر بیشتر خواهد شد.

در ادامه به برخی مشکلات کولر و راه حل آن ها اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که اگر مهارت انجام کارهای فنی را ندارید، به شما توصیه می کنیم کار تعمیر کولر آبی را به تعمیرکاران با تجربه کولر آبی بسپارید.

 

مشکلات کولر آبی

1- کند شدن دور موتور کولر آبی

موتور کولر آبی اصلی ترین بخش این وسیله سرمایشی است. همانطور که می دانید دور موتور کولر میزان ورود هوای خنک به محیط داخلی را مشخص می کند. اکثر مدل ها و برندهای مختلف کولر آبی بر روی 3 دور کند، متوسط و تند قابل تنظیم هستند. گاهی اوقات وجود مشکلاتی باعث می شود که علیرغم تنظیم دور کولر با کلید مربوطه، دور موتور کم است و تغییری نمی کند. دلایل کند شدن دور موتور کولر آبی عبارتند از: سوختن خازن، نیم سوز شدن سیم پیچی دور تند، قطع شدن سیم صفحه کلید، شل شدن تسمه کولر آبی.

2- کار نکردن دور کند کولر آبی

این مشکل در کولرهای آبی نشان دهنده یک خرابی جدی در دستگاه است و نیاز است حتما توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. سه دلیل برای کار نکردن دور کند کولر وجود دارد: سوختن موتور، مشکل در واتر پمپ و یا مشکل در موتور دو سرعته.

3- پریدن فیوز کولر آبی

به دو دلیل، ممکن است تا پس از روشن کردن کولر ، فیوز کولر بپرد. اولین دلیل ضعیف شدن موتور است که باعث می شود کولر جریان برق زیاد بکشد و در نهایت فیوز بپرد. علت دوم محکم نبودن سیم های متصل به کمپرسور است.

توجه کنید که برطرف کردن این مشکلات نیاز به ابزار و تخصص دارد، اکیدا توصیه می کنیم بدون مهارت کافی خودتان دست به کار تعمیرات کولر آبی نشوید.

4- لرزش موتور کولر آبی

لرزش و ایجاد سروصدا توسط کولر یکی از مشکلات شایع است. دلایل متعددی باعث لرزش موتور می شود که عمده آن تراز نبودن سطح است. دلیل دیگر نصب نادرست کولر به کانال است. مشکلات تسمه پروانه نیز از جمله علتهای اصلی سروصدای زیاد کولر آبی است. علاوه بر اینها، دیگر دلایل ایجاد سروصدا و لرزش کولر عبارتند از : تاب برداشتن پروانه، خرابی پولی، خرابی دینام، شکستگی یاتاقان.

5- عدم افزایش دور موتور کولر آبی

برای اینکه دور موتور کولر آبی زیاد شود می توان پولی کولر را تعویض کرد. اگر پولی کولر را یک سایز کوچکتر تعویض کنیم، باعث افزایش دور موتور می شود.

 

دسترسی به تعمیرکار کولر آبی ماهر

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین متخصصین تعمیر کولر آبی در اصفهان، تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از بهترین تعمیرکاران کولر فعال در شهرتان به شما قیمت تعمیر کولر ابی را پیشنهاد خواهند داد.

 

خدماتی که تعمیرکار کولر آبی به شما ارائه می دهد:

عیب یابی سیم پیچی موتور و دینام کولر آبی

تعویض قطعات (بلبرینگ، تسمه، یاتاقان و پروانه) کولر آبی

تعمیر پمپ آب، تعمیر دینام و تعمیر موتور کولر آبی

رفع نشتی کف کولر، عایق‌کاری کف و تعویض کف کولر آبی



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

تعمیرات مبلمان

 

اگر در خانه یا محل کار مبلمان داشته باشید، حتما با این مسئله روبرو شده اید یا خواهید شد که بعد از چند سال مبل ها خراب یا کهنه میشوند. از یک طرف هزینه ی زیادی برای خرید مبل ها کرده اید و دور انداختن آنها منطقی نیست، از طرفی خریدار مبل های دست دوم خیلی کم هست و اگر هم خریداری پیدا بشود، در بهترین حالت یک دهم قیمت مبل را بدست می آورید. خریدن مبل نو هم که با قیمت های سرسام آور این روزها انتخاب آسانی نیست.

 

حتماً شما هم راه حل تعمیر مبل و تعویض رویه مبل به ذهنتان رسیده است. خب حالا تازه ماجرا شروع میشود. اولین نکته، تشخیص اینکه خرابی های مبلمانی که داریم، قابل تعمیر هست و یا اصلا ارزش دارد که آنها را درست کنیم و اینطور نشود که بعد از یکی دو ماه دوباره مجبور باشیم به تعمیرکار مبل مراجعه کنیم، راه درست این هست که حتماً از دوستان و اطرافیان پرس و جو کنید و یک تعمیرکار مبل ماهر و باوجدان پیدا کنید تا به شما مشورت اصولی و بی قصد و غرض بدهد.

 

واقعیت اینست که خرید مبلمان جزء چیزهاییست که ارزش افزوده ندارد. یعنی حتی با گذشت چند ماه و در صورتی که مبلمان شما کاملا صحیح و سالم باشد، ارزشش به شدت پایین می آید و بطور کلی در کوتاه مدت یا بلند مدت هیچ افزایش قیمتی برای آن رخ نمی دهد. بنابراین توصیه می کنیم که خرابی های جزئی و یا خستگی از رنگ پارچه را با تعویض و تعمیر همین مبلمان هایی که دارید، مرتفع کنید.

 

بعد نوبت به انتخاب رنگ برای قسمت های چوبی مبلمان میرسد و خرید پارچه برای رویه مبل. شاید فکر کنید که این انتخاب ها که کاری ندارد و خودمان به راحتی انجامش می دهیم. اگر تجربه کسانی که تعمیر مبل و تغییر رنگ مبل را داشتند، بشنوید شاید نظرتان تغییر کند. نتیجه دلخواه فقط به سلیقه وابسته نیست و کمی تجربه هم نیاز دارد. خیلی اوقات رنگ زیبایی که روی یک مدل مبلمان میبینید، روی یک مبل دیگر خیلی خوب از آب در نمی آید؛ پس ترجیحاً در این مرحله هم با تعمیرکار یا مبلساز مشورت کنید. آن ها براساس تجربه ای که دارند، گاهی اوقات به صراحت به شما می گویند که این رنگ پارچه یا این رنگ چوب را انتخاب نکنید. چرا که همخوانی مطلوب را ندارند و راضی کننده نیستند.

 

شاید دوست داشته باشید بدانید که مراحل تعمیر یا تعویض رویه مبل چیست. برای خواندن نکات جالب در این باره می توانید سری به مجله خدمت از ما بزنید. داشتن یک اطلاعات کلی به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری برای تعمیرات مبل یا تعویض آن بگیرید.

 

اما برگردیم به سوال اصلی که آیا تعمیر مبلمان کهنه به صرفه است یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که همه چیز به کیفیت مبلمان فعلی شما بستگی دارد. اگر مبل شما اسکلت و کلاف خوب و سالمی دارد و از چوب خوبی برای ساخت آن استفاده شده شما می توانید به صورت جدی تر به تعمیر مبل فکر کنید. در حالت کلی تعمیر مبل استیل نسبت به خرید مبل جدید مقرون به صرفه تر است.

در مبل های استیل دیدن کلاف مبل کار سختی نیست. قسمت های چوبی که قابل مشاهده هستند همان اسکلت مبل را تشکیل میدهند. اما در مبل های راحتی دیدن کلاف مبل کار راحتی نیست چرا که معمولا اسکلت مبل در زیر پارچه , فوم و … قرار گرفته است. در صورتیکه مبل شما دچار شکستگی شده و یا در هنگام نشتن صدای چیر جیر میشنوید نشان دهنده این است که کلاف مبل شما نیاز به تعمیر دارد.

با توجه به قیمت بالای کلاف مبل های استیل، معمولا هزینه تعمیر آنها نسبت به خرید مبل جدید بسیار پایین تر است. اما در مورد مبل های راحتی قضیه به شکل دیگریست. با توجه به اینکه در مبل های راحتی پارچه زیادی مصرف می شود بخش زیادی از هزینه مربوط به پارچه و رویه کوبی مبل است. برای تعمیر مبل راحتی توصیه میکنیم مبل توسط یک فرد باتجربه بررسی شود.

گفتیم که حتماً نظر یک مبلساز یا تعمیرکار مبل را جویا شوید و درخواست کنید تا مبلمان شما را از نزدیک بازبینی کنند. اما، خب این تعمیرکار ماهر و باتجربه که اهل مشورت دادن باشد را از کجا پیدا کنیم؟ در دنیای پررقابت امروز یک راه خوب برای پیدا کردن اهل فن و متخصص هر کاری بازارهای خدمات آنلاین است. یکی از بهترین های این حوزه، "خدمت از ما"ست.

 

در بازار آنلاین خدمات "خدمت از ما" بستری فراهم شده است تا متخصصین حوزه های مختلف از جمله تعمیر مبلمان و رویه کوبی مبل، می توانند با هم در گرفتن سفارش رقابت کنند. مشتریان هم دسترسی به متخصصین متعدد با توانایی ها و سوابق مختلف را دارند و در انتخاب تعمیرکار و سرویسکار دستشان باز است.

اگر دوست دارید از چند تعمیرکار مبل مشورت بگیرید میتوانید در وب سایت یا اپلیکیشن خدمت از ما ثبت سفارش کنید و به رایگان قیمت تعمیرات مبل را جویا شوید. همچنین می توانید نظرات سایر مشتریان را در رابطه با کار هر متخصص بخوانید و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

 


:: برچسب‌ها: تعمیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

چیلر یا سردکن، وسیله ای است که به وسیله  سیکل تبرید تراکمی یا سیکل تبرید جذبی گرما را از مایع می‌گیرد. این مایع سرد شده می‌تواند در تجهیزات تهویه مطبوع مانند هواساز و فن کوئل استفاده شود. چیلرها در بازار به دو صورت چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی موجود می باشند.

در واقع کار چیلر این است که آب را برای مصارف ساختمانی و یا مصارف صنعتی سرد کند. آب سرد شده در چیلر به کمک پمپ و یا لوله‌کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد منتقل می شوند. در ادامه با فواید استفاده از چیلر، سرویس و تعمیر چیلر و نکاتی دیگر پیرامون آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 چیلر چگونه کار می کند؟

از آنجایی که اساس کار این دستگاه ها بر پایه تبخیر است، پس باید اول هوای گرم دریافت کرده و بعد گرما را به سرما تبدیل کند و با کاهش فشار، عملیات تبخیر در دمای پایین انجام می شود. یعنی ماده مبرد که اصولا آب است در فشارو دما پایین تبخیر شده و در نتیجه محیط اطراف سرد می شود.

از چیلر می شود چه استفاده هایی کرد؟

  • چیلر می تواند در پشت بام ، حیاط یا تراس نصب شود.
  • چیلر برای متراژهای بیش از ۱۵۰ متر کاربرد دارد.
  • شما به کمک چیلر می توانید برای هر یک از اتاق ها، دمای مطلوب خود را داشته باشید.
  • از مزایای چیلر خانگی این است که می‌توان در هر اتاق یک فن کویل قرار داد و آن را به چیلر مرکزی متصل کرد.
  • در صورتی که فضای بزرگی دارید، استفاده از چیلر خانگی می‌تواند انتخاب خوبی برای تامین هوای مطبوع خانه باشد.
  • نصبت به کولر گازی مصرف برق کمتری دارند.
  • هوا قبل از خروج، توسط چیلرها تسویه می‌شود.

 

 

هزینه سرویس و تعمیر چیلر به چه صورت است؟

  • محل قرار گرفتن چیلر( سختی دسترسی و تعمیر آن توسط تعمیرکار)
  • حجم و میزان کار (سختی کار)
  • میزان خرابی قطعات، اینکه قطعات نیاز به تعویض دارند یا تعمیر.
  • نوع خرابی
  • دستمزد تعمیرکار چیلر

به طور کلی قیمت چیلر بالاست، اما از مزیت های آن این است که نسبت به دیگر وسایل سرمایشی کمتر دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیر دارد.

چه مشکلاتی ممکن است برای چیلر بوجود آید؟

  • برفک زدن کمپرسور چیلر
  • استارت نخوردن کمپرسور
  • اتصالی برق در سیستم چیلر
  • خاموش نشدن کمپرسور چیلر
  • سرمادهی نامناسب چیلر در فضا

از آنجایی که تعمیر و سرویس چیلر کاری کاملا تخصصی است و قبل از هر چیزی شما باید، بتوانید به خوبی کار عیب یابی را انجام دهید، بهتر است که از یک تعمیرکار چیل و متخصص کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. شما از طریق شرکت های خدمات انلاین می توانید به راحتی به چندین متخصص حرفه ای دسترسی داشته باشید." خدمت از ما" یکی از این شرکت هاست که می توانید با ثبت در خواست خود در سایت یا اپلیکیشن، به راحتی به 5 متخصص وصل شوید و هزینه خدمات مورد نظر خود را بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

بهتر است بدانید که، نصب کولر گازی یا همان اسپلیت (کولر دوتکه) شامل دو مرحله است. نصب یونیت داخلی که کار آن ایجاد باد است و نصب پنل بیرونی که موتور فشرده سازی گاز خنک کننده است.

محل نصب هر قسمت بایستی دارای شرایط و ویژگی هایی باشد که در ادامه به این شرایط اشاره خواهیم کرد:

 

فاصله یونیت داخلی از منابع گرمایشی و تابش نور مستقیم آفتاب

حداقل 15 سانتیمتر فاصله در اطراف یونیت داخلی

انتخاب دیوار محکم برای نصب بطوریکه وزن دستگاه را تحمل کند.

فضای آزاد 31 سانتیمتری در اطراف پنل بیرونی

دوری پنل بیرونی از فضای پرگردوخاک

دوری یونیت بیرونی از آنتن های تلویزیونی

 

به شما پیشنهاد می کنیم که کار نصب کولر گازی را به متخصصین معرفی شده از سوی شرکت های سازنده بسپارید؛ چرا که استفاده از گارانتی دستگاه تنها در صورت نصب توسط متخصصین خود شرکت یا شرکت های معتبر امکان پذیر است.

 

چگونه بهترین نصاب کولر گازی را در شهرمان پیدا کنیم؟

برای اینکه به متخصصین هر فن و حوزه ای دسترسی داشته باشید نیازی نیست تا از خانه خارج شوید و به بورس تعمیرگاه ها یا مغازه های خدمات پشتیبانی بروید. حتی لازم نیست تلفن را بردارید و با دوست و آشنا تماس بگیرید و آدرس و شماره تعمیرکاران و افراد فنی را جویا شوید. این روزها در بستر اینترنت بازارهای آنلاین خدمات وجود دارند که یک بستر دوسویه هستند و تعمیرکاران و متخصصین را به مشتریان معرفی می کنند.

یکی از بهترین سایت های ارائه خدمات آنلاین، "خدمت از ما"ست. در این بازار آنلاین خدمات متنوعی از نظافت منزل و محل کار گرفته تا باغبانی و خدمات زیبایی توسط متخصصین باتجربه ارائه می شود. در زمینه خدمات سرمایشی نیز نصب کولر گازی خدمت از ما، توسط بهترین نصاب کولر اسپیلت در تمام روزهای هفته آماده ارائه شده و خدمات سرویس و نصب انواع کولرهای گازی دوتیکه و پنجره ای قابل سفارش است.

یکی از مزیت های بازار آنلاین "خدمت از ما" اینست که شما می توانید با ثبت سفارش رایگان، با متخصص هر فن از جمله تعمیرات و نصب وسایل سرمایشی ارتباط برقرار کنید و بر اساس خدمات مورد نیازتان، هزینه نصب کولر گازی یا هر خدمت دیگری را بپرسید.



:: برچسب‌ها: تاسیسات ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

هواساز دستگاهی است که برای تامین هوای مطبوع و سالم در ساختمان ها و منازل استفاده می شود. این دستگاه با دستیابی با کنترل رطوبت و دمای مناسب کار تامین هوای مطبوع را هم در فصل سرما و هم در فصل گرما انجام می دهد. به عبارتی این دستگاه توان ایجاد هوای مورد نظر برای انواع محیط های مختلف را در کیفیت، میزان رطوبت و درجه حرارت مطلوب دارد.

این دستگا با توجه به محل استفاده و همچنین نحوه عملکرد آن در انواع متفاوتی وجود دارد. از هواساز می توان در ساختمان ها، مراکز آموزشی، بیمارستنها، مراکز درمانی، آپارتمانها، خانه‌ها، هتل ها، سینماها و... استفاده کرد. در ادامه به شرح انواع هواساز و نحوه انتخاب و تنظیمات هواساز می پردازیم.

انواع هواساز

هواساز ها بر اساس کاربرد و مساحت فضایی که در آن نصب می شوند، در انواع مختلفی ساخته شده اند که به شرح آنها می پردازیم

انواع هواساز از نظر کاربردی:

هواساز ها از نظر کاربردی به سه دسته تقسیم می شوند

  • هواساز آپارتمانی: این هواسازها برای مجتمع های مسکونی، اداری و سازمانی هستند و از نظر ساختار ساده تر و بسیار اقتصادی هستند.
  • هواساز صنعتی: نوع دوم هواسازها، از نوع صنعتی است که در صنایع مختلف از آنها استفاده می شود و در ظرفیت های بالا با ابعاد بزرگتر ساخته می‌شوند.
  • هواساز بیمارستانی: برای بیمارستانها، انواع مراکز درمانی و صنایع غذای و دارویی از هواسازهای هایژنیک که ساختار پیچیده تری دارند، استفاده مس شود.

انواع هواساز از نظرنوع نصب:

  • دستگاه هواساز افقی: دستگاههای هواساز افقی ارتفاع زیادی ندارند ولی مساحت بیشتری را از کف اشغال می کنند و دریچه ورودی و خروجی آنها در یک راستا قرار دارد.
  • دستگاه هواساز عمودی: این نوع هواساز مساحت کمتری را اشغال می کند اما ارتفاع بیشتری دارد و دریچه ورودی و خروجی ان روی یکدیگر قرار دارد.
  • دستگاه هواساز آپارتمانی مستقل: دستگاه هواساز منزل، هواسازهایی هستند که در ابعاد کوچک ساخته می شوند و مخصوص آپارتمان و خانه ها هستند و برای جداسازی هزینه ها به کار می‌روند. می توان انها را در پشت بام یا بالکن نصب کرد.

انواع هواساز از نظر تامین هوا

  • نوع اول هواساز فول فرش است که تمامی هوای مورد نیاز، از هوای بیرون از ساختمان تامین می‌شود.
  • نوع دوم هواسازهایی هستند که هوای مورد نیاز خود را از هوای درون یاختمان تامین می کنند، به این صورت که هوای مورد نیاز به طور کانل درون ساختمان چرخانده می شود و مجدد از همان هوا استفاده می شود.
  • نوع سوم، هواسازی است که بخشی از هوای مورد نیاز آن از درون ساختمان و بخشی دیگر از بیرون ساختمان تامیین می شود و درون محفظه ای با یکدیگر میکس می شوند.

نحوه انتخاب هواساز

 هنگام انتخاب هواساز، شما باید به موارد زیادی توجه کنید از جمله، اینکه این هواساز برای چه محیطی قرار است استفاده شود، برای تامین نیاز سرمایشی است یا گرمایشی، میزان هوادهی لازم از آن و مساحت فضایی که می خواهید در آن از هواساز استفاده کنید. شما برای انتخاب هواساز باید به تمامی این موارد توجه داشته باشید.

به طور کلی لازم است که بدانید برای نصب و راه اندازی یک هواساز، همچنین نحوه تنظیم دماهی هواساز و نحوه لوله کشی های لازم برای  نصب هواساز، انتهاب مناسب ترین مکان برای نصب آن از متخصصین و افراد کاربلد کمک بگیرید، زیرا انجام این کار بسیار تخصصی است و نیاز به مهارت و دانش کافی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

امروزه موضوع کارآفرینی و کسب و کار اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و اکثر افراد به دنبال کسب و کارهای شخصی و کسب درآمد بیشتر هستند، اما صرفا داشتن ایده مهم نیست. شما در هر زمینه ای که کسب و کار داشته باشید، داشتن یک مشاور کسب و کار و کمک گرفن از راهنمایی‌های او از واجبات است. اما باید بدانید که یک مشاور کسب و کار خوب، به شما در چه زمینه ای کمک می‌کند و همچنین باید چه ویژگی هایی داشته باشد، که در ادامه این دو مورد را بررسی می کنیم.

 

یک مشاور کسب و کار در چه زمینه ای به بیزینس شما کمک می کند؟

  • بهترین مشاور کسب و کار باید به شما از چم و خم کار بگوید و مشکلات احتمالی پیش روی شما را برایتان بگوید و شما را با چالش های احتمالی که ممکن است با راه اندازی یک کسب و کار جدید بوجود آید آشنا کند.
  • استفاده درست و بهینه از سرمایه ای که دارید و یا در صورت نداشتن سرمایه، می توانید راه های کسب و جذب سرمایه را از مشاور بپرسید.
  • صرفا داشتن یک ایده نمی تواند به شما در درآمدزایی کمک کند، یک مشاور خوب در خصوص نحوه درآمدزایی از ان ایده، شما را راهنمایی می کند.
  • مشاور کسب و کار می تواند برای شما مخاطبان هدف را مشخص کند.
  • مزیت رقابتی شما را نسبت به دیگر رقبا مشخص می کند.

 

یک مشاور کسب و کار باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

مهم است که شما از همان ابتدای کار به سراغ یک مشاور کسب و کار خوب بروید، زیرا این کار در وقت و هزینه شما صرفه جویی می کند. یک مشاور خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • حداقل یک کسب و کار خوب را راه اندازی کرده و توسعه داده باشد.
  • تحصیلات و پژوهش های او در ارتباط با کسب و کار باشد.
  • در چند پروژه و کسب و کار دیگر به خوبی مشاوره داده باشد.
  • با زمینه های مختلف کسب و کار آشنایی داشته باشد.

از آنجایی که هزینه مشاوره گرفتن از یک متخصص کسب و کار برای بسیاری از افراد مهم است، پس بهتر است که بدانید این هزینه به چه چیز بستگی دارد، مهمترین انها، سابقه کاری آن متخصص، نوع بیزینس و همچنین بزرگی و کوچکی بیزینس است.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

در اینجا منظورمان از کفپوش، هر پوششی است که در کف ساختمان نصب می شود. این کفپوش ها علاوه بر زیبایی عملکرد دیگری هم دارند. کفپوش ها مقاومت متفاوتی در برابر ضربه، رطوبت و آتش سوزی دارند بنابراین در زمان انتخاب کفپوش بایستی به کاربری محیط بسیار توجه کرد. مکان های مختلف برحسب کاربری از نظر میزان رفت و آمد، میزان سروصدا و رطوبت منطقه یا نیاز مداوم به شستشو با هم متفاوت هستند و واضح است که برای انتخاب کفپوش مناسب هریک لازم است تا به این موارد توجه شود.

در برخی مکان ها مثل سالن های ورزشی، استخرها، کف خودروهای حمل و نقل عمومی و در بعضی زمین های فوتبال، استفاده از کف پوش دلایل دیگری مثل جلوگیری از سر خوردن، سهولت در نظافت و ... دارد. همچنین قیمت نصب کفپوش نسبت به ماندگاری کفپوش ها و سهولت اجرای آن کاملا مقرون به صرف است.

در ادامه انواع کفپوش، ویژگی های آن ها و مزایای استفاده از کفپوش را بیان خواهیم کرد.

 

انواع کفپوش

کفپوش ها انواع بسیار منتوعی از نظر جنس دارند که عبارتند از:

  • کفپوش سرامیکی
  • کفپوش موزاییکی
  • کفپوش سنگی
  • کفپوش چوبی (پارکت)
  • کفپوش بامبو
  • کفپوش پی وی سی (PVC)
  • کفپوش لمینت (پارکت لمینت)
  • کفپوش بتنی
  • کفپوش اپوکسی
  • کفپوش پلی اورتان
  • کفپوش گرانولی

از بین این موارد، کفپوش های لمینت، چوبی و کفپوش PVC پرطرفدارتر از سایر انواع هستند.

 

مزایای نصب کفپوش

اولین مزیت کاربرد کفپوش در ساختمان زیبایی بصری است. مزیت دیگر کفپوش ها عایق بودن در برابر انتقال حرارت است، این ویژگی کفپوش ها در کاهش میزان مصرف انرژی بسیار موثر است.

دیگر ویژگی برخی از کفپوش ها که آن ها را جذابتر می کند، عایق صوتی بودن آنهاست. نصب بیشتر انواع کفپوش ها بسیار راحت است و نیاز کمی به زیرسازی یا عملیات تخریبی دارند. نصب کفپوش ها معمولا زمان کمی نیاز دارد. ماندگاری و طول عمر قابل قبولی دارند و نصب آن ها مقرون به صرفه است.

 

چگونه یک نصاب کفپوش ماهر و با انصاف در شهرمان پیدا کنیم؟

مثل بسیاری از تخصص های دیگر، پیدا کردن آدرس و تلفن متخصص ماهر و کاربلد نصب کفپوش در هر شهر کار آسانی نیست. ممکن است بعد از چندین بار سفارش نصب پارکت بتوانیم یک نصاب خوب کفپوش پیدا کنیم یا اینکه با پرس و جو کردن از دوستان و فامیلی که تجربه داشته اند بالاخره یک نصاب گیر بیاوریم. اما اگر فرصت و حوصله این جستجوها را نداشتیم یا اینکه بار اولی است که میخواهیم کفپوش برای خانه نصب کنیم، چکار کنیم؟

این روزها، این مشکل را بازارهای خدمات آنلاین حل کرده اند. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر بین متخصصین و مشتریان، در مجله "خدمت از ما" صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است. اگر اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعمیر و عیب یابی وسایل خانه یا هر سوالی که در ذهن دارید می خواهید، سری به این مجله بزنید.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پشتیبانی و پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است. چنانچه برای تعمیرات وسایل خانه، انجام کارهای تاسیساتی ساختمان، نظافت منزل یا محل کارتان و دریافت خدمات فوری در محل به کمک یک متخصص کاربلد نیاز دارید، روی "خدمت از ما" حساب کنید.

برای سفارش نصب کفپوش، کافیست وارد وب سایت یا اپلیکیشن خدمت از ما شوید. در قسمت ثبت سفارش، درخواست خود را برای نصاب کفپوش به رایگان وارد کنید. پس از مدت کوتاهی چندین نصاب به شما قیمت نصب کفپوش را پیشنهاد می دهند.شما میتوانید با مشاهده پروفایل متخصصین و بررسی نظرات مشتریان قبلی آن ها، بهترین نصاب کفپوش و پارکت را انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد