نوشته شده توسط : soorena

 

متاسفانه عدم توجه به نصب استاندارد آبگرمکن دیواری می‌تواند خسارات جانی و مالی زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد. نصب و راه‌اندازی آبگرمکن کار تقریباً پیچیده‌ای است؛ به همین خاطر توصیه می‌شود که انجام آن را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

اما چنان‌چه احساس می‌کنید از توانایی لازم برای نصب آبگرمکن برخوردار هستید و از طرفی قصد صرفه‌جویی در هزینه‌هایتان را دارید، می‌توانید در ادامه مطلب اطلاعات خوبی در رابطه با نصب استاندارد انواع آبگرمکن بیاموزید.

برای کارکرد بهینه دستگاه باید اتصالات آب و گاز به درستی انجام شده باشد. چنانچه اشکالی در اتصالات یا لوله کشی گاز و آب وجود داشته باشد، آب گرم حمام و شستشو، قطع خواهد شد. در اغلب خانه ها تنها وسیله تامین آب گرم همین دستگاه های آبگرمکن هستند و در تمام ایام سال از آبگرمکن استفاده می شود.

 

 

نصب آبگرمکن ایستاده

با تولید آبگرمکن های دیواری و نصب پکیج در ساختمان، به نظر می رسد دوران آبگرمکن های ایستاده به سر رسیده باشد. اما واقعا اینطور نیست هنوز هم در بسیاری از خانه های شخصی، آبگرمکن های ایستاده و دارای مخزن برای تولید آبگرم مصرفی خانوار استفاده می شوند. به خصوص در خانه های بزرگ و خانواده های پر جمعیت، این آبگرمکن ها کارایی بیشتری خواهند داشت زیرا توان و قدرت تامین آب گرم بیشتری را دارند. این دستگاه ها به یک مخزن بزرگ متصل هستند و میزان آب بیشتری را در خود جای می دهند.

انواع آبگرمکن ایستاده برقی و گازسوز در بازار موجود است. طریقه نصب هر کدام از این دستگاه ها اندکی تفاوت دارد. در مورد آبگرمکن های گازی از اتصالات گاز و آب استفاده می شود اما برای آبگرمکن برقی نیاز به سیم کشی برق هم هست. محل نصب را طوری در نظر بگیرید که این تجهیزات در نزدیکی دستگاه آبگرمکن قرار داشته باشد. این دستگاه های مخزن دار را نباید در مکان های کوچک و بدون تهویه نصب کنید. برای سهولت نصب و تعمیر آبگرمکن ایستاده بهتر است که در محل  حتما یک کف شور وجود داشته باشد. به این ترتیب موقع تخلیه منبع برای تعمیرات، تعمیرکار با مشکل مواجه نمی شود. اگر آبگرمکن در طبقات بالایی نصب شده است حتما از سینی قطره گیر برای زیر دستگاه استفاده شود تا نم و نشتی به طبقه زیرین، آسیب وارد نکند. نصب آبگرمکن در این مکان ها اصلا توصیه نمی شود:

 

مکان های مرطوب نظیر حمام و دستشویی

نصب در نزدیکی لوازم گازسوز

فضاهای بسته و بدون تهویه مثل زیر زمین

در فضای باز و بدون سقف نظیر حیاط

 

نصب آبگرمکن دیواری

برای نصب آبگرمکن دیواری بوتان و دیگر برندها نیاز به اطلاعات حداقلی در مورد دستگاه دارید. با یک آشنایی مختصر می توانید کار را به تنهایی انجام دهید به شرطی که از قبل به صورت حضوری یا آنلاین در کلاس های آموزشی نصب و تعمیرات آبگرمکن شرکت کرده باشید. حداقل اطلاعات در مورد لوله کشی، نصب دودکش و تست سلامت آن، نحوه اتصال لوله های گاز و اتصالات برقی، برای راه اندازی دستگاه لازم است. برای شروع این موارد را در نظر بگیرید:

 

فاصله آبگرمکن با دیوار در حدود ۴۰ سانتیمتر باشد. آبگرمکن را به دیوار، نچسبانید. این کار هم روی کارکرد دستگاه تاثیر دارد و هم موقع تعمیرات، اشکال ایجاد می کند.

دودکش را در محل مناسبی قرار دهید. فاصله زیاد دودکش با دستگاه آبگرمکن موجب می شود دود حاصل از سوخت به درستی خارج نشود. استفاده از دودکش مشترک برای هود و … با آبگرمکن ممنوع است.

انشعابات لوله های آب و گرم و سرد حتما در نزدیکی آبگرمکن ایستاده، وجود داشته باشد. در غیر این صورت از یک لوله کش برای انجام لوله کشی های مورد نیاز دستگاه، تماس بگیرید.

 

اصول لوله کشی آب سرد و گرم آبگرمکن

ارتفاع نصب لوله آب سرد و گرم از کف محل باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر باشد.

خط مرکز لوله آب سرد و گرم با خط محور آبگرمکن منطبق باشد.

لوله آب سرد از سمت راست و قسمت پایین و لوله آب گرم از سمت چپ و قسمت پایین به محل اتصال آبگرمکن وصل می‌شوند.

جهت جلوگیری از هر گونه نشتی لازم است که از لوله مسی مخصوص برای اتصال لوله آب سرد و گرم استفاده شود.

حتما از واشر پلاستیکی جهت اتصال لوله مسی مخصوص به رگلاتور و شیر آب، آبگرمکن استفاده شود.

با استفاده از مغزی برنجی ۵/۰ اینچ لوله مسی مخصوص را به لوله آب گرم وصل کنید.

جهت اتصال سر بلند مغزی برنجی، به زانویی لوله آب گرم از نوار تفلون استفاده شود.

در نصب استاندارد آبگرمکن دیواری شیلنگ‌های فشار قوی و واشر مخصوص را می‌توان جایگزین لوله مسی مخصوص کرد.

با استفاده از شیر ربع گرد جریان آب آبگرمکن دیواری قطع و وصل می‌شود.

شیر ربع گرد باید به دهانه خروجی لوله آب سرد متصل شود.

 

اصول اتصال لوله گاز به آبگرمکن

برای قطع و وصل جریان گاز می‌توان از شیر برنجی ربع گرد و اتصال آن به انتهای لوله گاز استفاده کرد.

در هنگام نصب استاندارد آبگرمکن دیواری به هیچ عنوان نباید انشعاب دیگری از شیر برنجی گرفته شود؛ زیرا این شیر فقط جهت کنترل گاز ورودی به آبگرمکن تعبیه می‌‌شود.

ارتفاع شیر قطع و وصل از کف محل نصب باید حدود ۱۲۰ سانتی‌متر باشد.

جهت جلوگیری از نشت گاز از شیلنگ لاستیکی مخصوص استفاده شود. توجه داشته باشید که با استفاده از بست فلزی و سر شیلنگ برنجی، شیلنگ را به شیر گاز وصل کنید.

محل اتصالات را با محلول آب و صابون جهت هر گونه نشت گاز مورد بررسی قرار دهید.

 

اصول نصب دودکش

در هنگام نصب استاندارد آبگرمکن دیواری، نگاه ویژه‌ای به نصب دودکش آن داشته باشید. چرا که نصب غیراصولی دودکش، احتمال خطر خفگی و مسمومیت ناشی از استنشاق گازهای سمی را در پی خواهد داشت. جهت نصب اصولی دودکش مناسب توجه به نکات زیر ضروری است.



:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

شاید شما هم با این تجربه روبرو شده باشید که در آرایشگاه با شنیدن اصطلاحات خاص و مبهم آرایشگرتان گیج شده اید و از پرسیدن معنی آن ها و یا تفاوتشان خجالت کشیده اید. خوشبختانه این روزها در فضای وب حجم زیادی از اطلاعات درباره این موضوعات وجود دارد و با جستجوی ساده هر کلمه مطالب زیادی پیدا می شود. اما آیا تمام این مطالب مفید و درست هستند؟ باید بگوییم که در فضای وب فارسی مطالب غیر دقیق و به دردنخور زیاد است. پس اگر به دنبال توضیحات فارسی هستید هر جایی وقتتان را تلف نکنید.

در این مطلب می خواهیم ژلیش ناخن را برای شما به سادگی توضیح دهیم تا وقتی به مرکز زیبایی مراجعه کردید با اعتماد به نفس کامل خدمات مورد نیازتان را درخواست کنید.

 

 

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی‌کند. در واقع این همان ژلیش ناخن طبیعی است.

لاک ژلیش ناخن در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می‌شود. نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌کشند. یکی از مزیت‌های ژلیش ناخن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!

نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت ۱۵-۶۰ ثانیه در دستگاه ژلیش ناخن یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می‌توان از لامپ UV یا همان ماورای بنفش هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک‌ها متغیر است. لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود و خودش را می‌گیرد. آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ‌های مخصوص قادر نیست که ژلیش ناخن را خشک کند. ژلیش ناخن پا هم به همین روش انجام می‌شود.

 

تفاوت لاک معمولی و ژلیش ناخن

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست. لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می‌شود. اگر حس می‌کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش روی ناخن خود استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌خواهید تاپ کوت یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کوت برای محکم‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد. البته که برخی از گزارش‌های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش ناخن به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش ناخن مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن‌های شما نمی‌رسد.

 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن می‌شود. ولی حقیقت این است که ناخن در واقع از قسمت‌های مرده بدن محسوب می‌شود که نیاز به نفس کشیدن ندارد!

 

اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید که بافت ناخنتان کمی آسیب دیده، از کرم یا روغن‌های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده کنید. در زمان مانیکور کردن کوتیکول ناخن که همان لایه پوستی کنار ناخن است را جدا نکنید، چون می‌تواند باعث عفونت شود.

 

یک مجله بسیار مفید و جامع از مطالب که برای حل چالش های روزمره طراحی شده است را می خواهیم به شما معرفی کنیم؛ مجله خدمت از ما. "خدمت از ما" یک بازار آنلاین از خدمات است که برای سفارش ودریافت بیش از 350 نوع خدمت می توانید به آن مراجعه کنید. در مجله خدمت از ما، بیشتر موضوعات تخصصی که یافتن اطلاعات دقیق در آن ها مشکل است از جمله موضوعات مرتبط با خدمات زیبایی پوست و مو، مورد بررسی و بحث قرار گرفته است.

 

هزینه ژلیش ناخن چقدر است؟

هزینه ژلیش ناخن در سالن‌های آرایشگاهی متفاوت است. با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌تواند از ۴۰-۱۲۰ هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

پر شدن چاه یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است برای خانه رخ دهد. پر شدن ناگهانی چاه می تواند برای برخی از افراد مشکل ایجاد کند و هزینه ناگهانی و بالای تخلیه چاه و بازسازی چاه می تواند برای برخی افراد مشکل ساز باشد.

در بیشتر موارد تخلیه چاه فاضلاب ، به دلیل اینکه چاه فاضلاب پس از بالا زدن و پس زدن آب و فضولات در توالت ، آب و کف صابون در کفشوی حمام ، همچنین در سیفون دستشویی و یا آشپزخانه مشخص می شود. معمولاً در ساختمان های تازه ساخت بعد از گذشت 3 تا 5 سال چاه های فاضلاب ناگهانی پر می شوند و دلیل آن فقط کوچک بودن انباره چاه می باشد. در برخی موارد ممکن است که در مسیرها ، گرفتگی لوله هم به وجود آمده باشد و نیاز به لوله بازکن داشته باشید.

 

خدمات تخلیه چاه چیست؟

مشکلات چاه فاضلاب متعدد است و بطور کلی شرکتهای مرتبط کلیه این خدمات را به شمتریان ارائه می دهند:

لوله بازکنی با استفاده از دستگاه مخصوص و فنر های فولادی

لایروبی سپتیک ها و منهول های صنعتی

حفر چاه های جذبی فاضلاب

حفرچاه ارت شمع ساختمان و میله

زهکشی گود و ساختمان

حفاری گالری برای انتقال آب

تبدیل چاه کهنه قدیمی به چاه نو و تازه

 

تخلیه چاه فاضلاب

تخلیه چاه فاضلاب در آوردن مواد زائد داخل چاه فاضلاب می باشد و عمل تخلیه آن به خاطر مواد جامدی است که از راه لوله کشی فاضلاب وارد چاه فاضلاب می شود این مواد جامد از قبیل مو، مواد پلاستیکی ، چربی آشپزخانه ها و فضولات انسانی می باشند و یاز به لایروبی دارد.و این مواد که مانند یک لایه ضد آب عمل کرده و مانع نفوذ آب به زمین می شود و این مواد قدرت دفع آب توسط چاه را کم می کند به طوری که باعث می شود چاه سریع تر پر شده و نیاز به عمل تخلیه داشته باشد.

 

دسترسی سریع و شبانه روزی به خدمات تخلیه

زمان روبرو شدن با مشکلات چاه فاضلاب به فکر می‌افتیم با شرکت‌های ارائه خدمات تخلیه چاه و لایه روبی تماس بگیریم. اما چقدر راحت‌تر است که وارد اپلیکیشن یا وب سایتی بشویم و با انتخاب چند گزینه، شرایط و مشکلاتمان را به یک متخصص انتقال دهیم. از چند تکنسین کاربلد به رایگان و بی درنگ هزینه تخلیه چاه را بپرسیم، بعد با مقایسه بین آن‌ها تصمیم بگیریم که از کدامیک کمک دریافت کنیم.

در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از چهل شهر در ایران فعالیت می کند. یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

شما می توانید با ثبت سفارش تخلیه چاه، در کمتر از نیم ساعت از 5 شرکت فعال در شهر خودتان قیمت بگیرید و با آن ها مشورت کنید. پس از بررسی قیمت پیشنهادی و سوابق کاری یک متخصص را انتخاب کرده و سفارش را نهایی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

بسیاری از افراد در اولین روبرویی با مشکلی در تصویر تلویزیون فکر می کنند که ناچار به تعویض قطعات مهم و گران قیمت مانند فلت تلویزیون، که یکی از حساسترین قطعات تلویزیون است، هستند. اما اینطور نیست؛ گاهی اوقات مشکل تلویزیون با یک ریست ساده یا جدا کردن دوشاخه از پریز و تامل چند دقیقه ای حل می شود.

تعمیرات تلویزیون ال ای دی و ال سی دی، یکی از تخصصی ترین کارهای تعمیراتی در بین خدمات منزل است. تلویزیونهای فلت دارای قطعات و بخش های بسیار حساس هستند و بازبینی، عیب یابی و تعمیر برخی از آنها به دستگاه و وسایل ویژه نیاز دارد.

 

 

مشکلات رایج تلویزیون

اکثر تلویزیون های LED یا LCD ممکن است به یکی از مشکلات زیر دچار شوند:

  • نداشتن صدا یا تصویر یا هر دو
  • روشن نشدن تلویزیون.
  • قطع شدن صدای تلویزیون.
  • روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون.
  • بهم ریختگی رنگ‌های تلویزیون.
  • چشمک زدن چراغ پاور به صورت ممتد.
  • کم نور بودن صفحه نمایش تلویزیون ال سی دی یا ال ای دی.
  • تاخیر در روشن شدن تلویزیون.
  • مشاهده خط‌های عمودی یا افقی در صفحه نمایش.
  • سیاه شدن بخشی از پیکسل‌های صفحه نمایش.
  • قطع و وصل شدن تصویر بعد از مدت زمان طولانی استفاده از تلویزیون.
  • شکستن پنل ال سی دی بر اثر افتادن، ضربه و فشار به هنگام تمیز کردن

 

بطور کلی شکستگی صفحه، ایجاد خراش، نداشتن تصویر علیرغم وجود صدا، وجود خط روی تصویر و تیره شدن تصویر از جمله مشکلاتی است که در رابطه با فلت تلویزیون رخ می‌دهد.

با توجه به حساس بودن اتصالات در بخش فلت پنل تلویزیون، لازم است تا برای تعمیر و تعویض آن از دستگاه مخصوص تعمیر صفحه نمایش تلویزیون (بندینگ ماشین )استفاده شود.

دقت کنید که برخی از مشکلات مانند پیدایش خطوط عمودی روی دستگاه می‌تواند بر اثر خرابی در فلت پنل تلویزیون بروز پیدا کند. عدم تصویر در حالی که صدا دارید هم به ایراد در بک لایت تلویزیون مربوط است. در هر صورت نیاز است تا یک متخصص تعمیر تلویزیون به شما در عیب یابی و رفع آن کمک کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله در مورد عیب یابی پنل تلویزیون را مطالعه کنید.

 

 

تعمیر تلویزیون در محل

یکی از مشکلاتی که تعمیر تلویزیون دارد، سخت بودن جابجایی آن برای بردن به تعمیرگاه است. به همین خاطر اغلب افراد ترجیح می دهند تا تعمیرکار اول به خانه بیاید و تا جایی که امکان دارد کار تعمیر را در محل انجام دهد. البته همانطور که گفتیم بعضی از ایرادات و رفع آن ها بایستی حتما با دستگاه انجام شود و در این حالت جابجایی تلویزیون، غیر قابل اجتناب است.

اگر برای تعمیر تلویزیون به کمک نیاز دارید اما نمی دانید چطور یک تعمیرکار خوب و باتجربه پیدا کنید، برایتان یک پیشنهاد راه گشا داریم. شاید شما هم مثل بسیاری از مردم تمایل داشته باشید که با فشردن چند دکمه لپ تاپ یا لمس تلفن همراهتان، هر مشکلی در خانه یا محل کارتان را حل کنید. این راه آنچنان که بنظر میرسد غیرممکن نیست. این روزها بازارهای خدمات آنلاین برای همین منظور طراحی شده اند. یکی از بهترین های این حوزه "خدمت از ما" است. شما می توانید با ثبت سفارش در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" به رایگان قیمت تعمیر تلویزیون و تعمیر انواع لوازم منزل و سایر خدمات نظافتی را دریافت کنید.

البته خدمت از ما فراتر از یک بازار آنلاین خدمات است. در مجله خدمت از ما راه حل بیشتر چالشهای روزمره را میتوان پیدا کرد. تیم تولید محتوای خدمت از ما، با نهایت دقت و سلیقه پاسخ بسیاری از سوالات کاربران را گردآوری و تدوین می کنند.

 

هزینه تعمیر تلویزیون چقدر است؟

در تعیین قیمت تعمیر تلویزیون دو عامل موثر هستند:

  • کارشناسی و تشخیص صحیح مشکل و میزان حجم کار در رفع مشکل
  • هزینه قطعه تعویضی (در صورت نیاز)

 

بدیهی است اجرت دریافتی تعمیرکار به میزان مشکل و نوع خرابی دستگاه بستگی دارد. مثلا هزینه تعمیر سیاه شدن صفحه تلویزیون با اجرت حل مشکل قطع شدن صدای تلویزیون متفاوت است.

  • چنانچه تعمیر تلویزیون بدون تعویض قطعه باشد. تنها هزینه اجرت تعمیر گرفته خواهد شد.
  • اما چنانچه تعمیر با تعویض قطعه همراه باشد. هزینه قطعه تعویضی جدای از هزینه اجرت گرفته میشود.


:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()