نوشته شده توسط : soorena

سئو (SEO) یا همان سئو سایت سرواژه عبارت بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization) است.

این تعریف را در اکثر جاهای وب فارسی در پاسخ به سوال سئو چیست، می توانید ببینید. حتی مطالب و کلاس های آموزشی فراوانی در دسترس است که می توانید در آن ها شرکت کنید. در این مطلب می خواهیم یک دید جامع از اینکه سئو چیست و آموزش سئو شامل چه چیزهایی است، به شما بدهیم.

به جملات کوتاه و ساده زیر از سئو (برگرفته از سئو چیست سایت dimaht.com)، که به نوعی تعریف یا توصیف آن محسوب می شوند، توجه کنید:

 

سئو راهی برای فهماندن بهتر محتوا به گوگل است.

سئو ترجمان محتوا به زبان گوگل است.

سئو مانند این است که شما تمام راهرو های درون سایت تان را برای گوگل روشن کرده اید.

سئو ایجاد سهولت بررسی سایت توسط گوگل است.

سئو پرزنت محتوای سایت برای گوگل است.

سئو کمک به گوگل برای درک موضوع نوشته شده است.

سئو تا حدودی همان بازاریابی و فروش در دنیای آنلاین است.

سئو ارزان ترین و دائمی ترین راه بازاریابی آنلاین است.

سئو همان بحثی است که باعث می شود شما گوی سبقت را از رقبا بربایید.

سئو علم نیست.

سئو حاصل یک سری تجربیات تاکنون است.

سئو همان کاریست که باید انجام شود تا لذت حضور آنلاین چشیده شود.

سئو برای تمام کسانی که به صورت وب سایت فعالیت آنلاین دارند می بایست مهم باشد.

سئو از جنس توصیه است.

سئو یک مزیت رقابتی استراتژیک است.

سئو تبلیغات نیست.

 

اینها همگی توصیفاتی هستند که از سئو گفته و شنیده می شود. به طور کلی باید گفت که سئو مجموعه ای از دیدگاه ها، روش ها و تکنیک هاست که کمک می کند تا محتوای سایت رتبه بهتری در نتایج جستجوی یک عبارت توسط کاربران، کسب کند.

بد نیست بدانید علیرغم اینکه خیلی ها دو واژه گوگل و موتور جستجو را به جای هم بکار میبرند و این دو را مترادف هم می دانند، گوگل تنها بازیگر این صنعت نیست. البته گوگل بیش از 90 درصد سهم این بازار را به خود اختصاص داده است و در مقابل نام برخی از موتورهای جستجو اصلا به گوش بسیاری از کاربران نخورده است. پس چندان بیراه نیست که دو واژه گوگل و موتور جستجو به جای هم بکار برده شوند.

در گذشته، وجود ضعف و ناکارآمدی در الگوریتم های گوگل باعث شده بود تا زمانی نوشتن و تولید محتوا برای موتورهای جستجو تعبیری متداول بین تولید کنندگان محتوا و فعالان سئو باشد. در واقع در آن زمان تولید محتوا به نحوی که باعث افزایش رضایت کاربر و مخاطب شود، چندان مطرح نبود چراکه منجر به داشتن جایگاه بهتر در نتایج موتورهای جستجو نمی شد.

اما این روزها الگوریتم های موتورهای جستجوگر بهینه شده اند و گسترش هوش مصنوعی و توانایی تحلیل متن توسط الگوریتم ها باعث شده است تا استانداردهای موتورهای جستجو با افزایش رضایت کاربران همسو شود. یعنی اینکه اگر شما محتوایی اصیل وغنی تولید کنید که با رضایت کاربر همراه باشد، از دید موتور جستجو هم آن محتوا مورد پسند است و رتبه بهتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

بد نیست بعضی از اشتباهات و برداشتهای نادرست و رایج درباره سئو را بدانید. این برداشت های غلط را برایتان لیست کرده ایم:

  • سئو بازایابی و تبلیغات نیست.
  • سئو مانند یک کمپین تبلیغاتی یک پروژه کوتاه مدت و محدود نیست.

در مقابل توجه کنید که، سئو عبارتست از دیدگاه درست به حضور در فضای آنلاین و محیط وب که حول تولید محتوای اصیل شکل می گیرد.

در بین برخی از کسانی که سئو را به عنوان یک تخصص برای کسب پول انتخاب کرده اند، سئو پیاده کردن راههایی است که براساس نقاط ضعف الگوریتمهای گوگل یا سایر موتورهای جستجو کشف شده اند. در واقع تکیه و توجه بر این نقطه ها ضعف ها باعث خواهد شده تا محتوا رتبه بهتری در نتایج داشته باشد. این روش ها به سئو کلاه سیاه معروف است. دیر یا زود با رفع محدودیت ها و توسعه الگوریتمهای موتورهای جستجو، این شیوه ها ناکارآمد و یا حتی مضر خواهد شد.

در مقابل سئو کلاه سیاه، سئو کلاه سفید مطرح است. سئو کلاه سفید همان تلاش برای تولید و معرفی محتوای باارزش و اصیل به موتور جستجوست. این سئو سه گام اصلی را شامل می شود:

  1. تداوم در تولید محتوای اصیل و مفید (کپی نکردن محتوا و دقت به پاسخگو بودن به نیاز کاربر)
  2. به روز رسانی محتوا با توجه به نیاز روز
  3. توجه به رضایت کاربران و افزایش مدت حضور بازدیدکنندگان در سایت

البته در یک تقسیم بندی دیگر هم سئو شامل سه بخش on-page seo، off-page seo و technical seo است.

در انتها توجه کنید که معتبرترین و کم هزینه ترین راه ورود به سایت موتورهای جستجو هستند. پس بهترین و شاید ضروری ترین راه حضور موفق در فضای آنلاین سئو و آموزش سئو باشد.



:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

تعمیر کولر آبی

کولر آبی پر استفاده ترین وسیله سرمایشی در اکثر شهرهای ایران است. بنابراین کاملا طبیعی است که بیشتر ما تجربه کاربرد آن و روبرو شدن با مشکلات و خرابی های آن را داشته باشیم. با شروع فصل گرم سال، یعنی از اواسط بهار در بیشتر شهرهای ایران و قبل از بهار در شهرهای جنوبی و گرمسیر، لازم است تا قبل از راه اندازی مجدد کولر، دستی به سر وروی آن بکشیم و تعویض پوشال یا روغن کاری قطعات را انجام دهیم. اگر بدون سرویس و بازبینی کولر را روشن کنیم، احتمال خرابی و دردسرهای بعدی بیشتر می شود.

علاوه بر این، کولر و قطعات آن هم مانند هر دستگاه دیگری یه طول عمر مفید دارد. به این معنی که تا چند سال نخست بدون مشکل و تنها با یک سرویس و تمیزکاری ساده، کولر با بهترین راندمان کار خواهد کرد. اما پس از چند سال، حتی اگر سرویسکاری دوره ای انجام داده باشیم، احتمال خرابی کولر و نیاز به تعمیرکار کولر بیشتر خواهد شد.

در ادامه به برخی مشکلات کولر و راه حل آن ها اشاره خواهیم کرد. توجه کنید که اگر مهارت انجام کارهای فنی را ندارید، به شما توصیه می کنیم کار تعمیر کولر آبی را به تعمیرکاران با تجربه کولر آبی بسپارید.

 

مشکلات کولر آبی

1- کند شدن دور موتور کولر آبی

موتور کولر آبی اصلی ترین بخش این وسیله سرمایشی است. همانطور که می دانید دور موتور کولر میزان ورود هوای خنک به محیط داخلی را مشخص می کند. اکثر مدل ها و برندهای مختلف کولر آبی بر روی 3 دور کند، متوسط و تند قابل تنظیم هستند. گاهی اوقات وجود مشکلاتی باعث می شود که علیرغم تنظیم دور کولر با کلید مربوطه، دور موتور کم است و تغییری نمی کند. دلایل کند شدن دور موتور کولر آبی عبارتند از: سوختن خازن، نیم سوز شدن سیم پیچی دور تند، قطع شدن سیم صفحه کلید، شل شدن تسمه کولر آبی.

2- کار نکردن دور کند کولر آبی

این مشکل در کولرهای آبی نشان دهنده یک خرابی جدی در دستگاه است و نیاز است حتما توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی شود. سه دلیل برای کار نکردن دور کند کولر وجود دارد: سوختن موتور، مشکل در واتر پمپ و یا مشکل در موتور دو سرعته.

3- پریدن فیوز کولر آبی

به دو دلیل، ممکن است تا پس از روشن کردن کولر ، فیوز کولر بپرد. اولین دلیل ضعیف شدن موتور است که باعث می شود کولر جریان برق زیاد بکشد و در نهایت فیوز بپرد. علت دوم محکم نبودن سیم های متصل به کمپرسور است.

توجه کنید که برطرف کردن این مشکلات نیاز به ابزار و تخصص دارد، اکیدا توصیه می کنیم بدون مهارت کافی خودتان دست به کار تعمیرات کولر آبی نشوید.

4- لرزش موتور کولر آبی

لرزش و ایجاد سروصدا توسط کولر یکی از مشکلات شایع است. دلایل متعددی باعث لرزش موتور می شود که عمده آن تراز نبودن سطح است. دلیل دیگر نصب نادرست کولر به کانال است. مشکلات تسمه پروانه نیز از جمله علتهای اصلی سروصدای زیاد کولر آبی است. علاوه بر اینها، دیگر دلایل ایجاد سروصدا و لرزش کولر عبارتند از : تاب برداشتن پروانه، خرابی پولی، خرابی دینام، شکستگی یاتاقان.

5- عدم افزایش دور موتور کولر آبی

برای اینکه دور موتور کولر آبی زیاد شود می توان پولی کولر را تعویض کرد. اگر پولی کولر را یک سایز کوچکتر تعویض کنیم، باعث افزایش دور موتور می شود.

 

دسترسی به تعمیرکار کولر آبی ماهر

یکی از آسان ترین راه ها برای دسترسی به متخصصین هر فن، بازارهای خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. "خدمت از ما" یکی از موفق ترین های این حوزه است که در بیش از 47 شهر در ایران فعالیت می کند. در کنار تلاش برای ایجاد یک ارتباط مؤثر، در مجله خدمت از ما صدها مطلب آموزشی برای حل چالش های روزمره ارائه شده است.

یکی از مهمترین دلایل افزایش رضایت مشتریان "خدمت از ما"، شفافیت در قیمت گذاری و امکان پیگیری روند کار اجرایی خدمت است. بنابرین مهم ترین مزیت "خدمت از ما" در کنار بررسی سوابق حرفه ای متخصصین، ایجاد شفافیت در تعیین قیمت پیش از نهایی شدن سفارش است.

برای ارتباط با بهترین متخصصین تعمیر کولر آبی در اصفهان، تهران و سایر شهرهای ایران، کافیست در وب سایت یا اپلیکیشن "خدمت از ما" سفارش خود را به رایگان ثبت کنید. در کمترین زمان 5 نفر از بهترین تعمیرکاران کولر فعال در شهرتان به شما قیمت تعمیر کولر ابی را پیشنهاد خواهند داد.

 

خدماتی که تعمیرکار کولر آبی به شما ارائه می دهد:

عیب یابی سیم پیچی موتور و دینام کولر آبی

تعویض قطعات (بلبرینگ، تسمه، یاتاقان و پروانه) کولر آبی

تعمیر پمپ آب، تعمیر دینام و تعمیر موتور کولر آبی

رفع نشتی کف کولر، عایق‌کاری کف و تعویض کف کولر آبی



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

تعمیرات مبلمان

 

اگر در خانه یا محل کار مبلمان داشته باشید، حتما با این مسئله روبرو شده اید یا خواهید شد که بعد از چند سال مبل ها خراب یا کهنه میشوند. از یک طرف هزینه ی زیادی برای خرید مبل ها کرده اید و دور انداختن آنها منطقی نیست، از طرفی خریدار مبل های دست دوم خیلی کم هست و اگر هم خریداری پیدا بشود، در بهترین حالت یک دهم قیمت مبل را بدست می آورید. خریدن مبل نو هم که با قیمت های سرسام آور این روزها انتخاب آسانی نیست.

 

حتماً شما هم راه حل تعمیر مبل و تعویض رویه مبل به ذهنتان رسیده است. خب حالا تازه ماجرا شروع میشود. اولین نکته، تشخیص اینکه خرابی های مبلمانی که داریم، قابل تعمیر هست و یا اصلا ارزش دارد که آنها را درست کنیم و اینطور نشود که بعد از یکی دو ماه دوباره مجبور باشیم به تعمیرکار مبل مراجعه کنیم، راه درست این هست که حتماً از دوستان و اطرافیان پرس و جو کنید و یک تعمیرکار مبل ماهر و باوجدان پیدا کنید تا به شما مشورت اصولی و بی قصد و غرض بدهد.

 

واقعیت اینست که خرید مبلمان جزء چیزهاییست که ارزش افزوده ندارد. یعنی حتی با گذشت چند ماه و در صورتی که مبلمان شما کاملا صحیح و سالم باشد، ارزشش به شدت پایین می آید و بطور کلی در کوتاه مدت یا بلند مدت هیچ افزایش قیمتی برای آن رخ نمی دهد. بنابراین توصیه می کنیم که خرابی های جزئی و یا خستگی از رنگ پارچه را با تعویض و تعمیر همین مبلمان هایی که دارید، مرتفع کنید.

 

بعد نوبت به انتخاب رنگ برای قسمت های چوبی مبلمان میرسد و خرید پارچه برای رویه مبل. شاید فکر کنید که این انتخاب ها که کاری ندارد و خودمان به راحتی انجامش می دهیم. اگر تجربه کسانی که تعمیر مبل و تغییر رنگ مبل را داشتند، بشنوید شاید نظرتان تغییر کند. نتیجه دلخواه فقط به سلیقه وابسته نیست و کمی تجربه هم نیاز دارد. خیلی اوقات رنگ زیبایی که روی یک مدل مبلمان میبینید، روی یک مبل دیگر خیلی خوب از آب در نمی آید؛ پس ترجیحاً در این مرحله هم با تعمیرکار یا مبلساز مشورت کنید. آن ها براساس تجربه ای که دارند، گاهی اوقات به صراحت به شما می گویند که این رنگ پارچه یا این رنگ چوب را انتخاب نکنید. چرا که همخوانی مطلوب را ندارند و راضی کننده نیستند.

 

شاید دوست داشته باشید بدانید که مراحل تعمیر یا تعویض رویه مبل چیست. برای خواندن نکات جالب در این باره می توانید سری به مجله خدمت از ما بزنید. داشتن یک اطلاعات کلی به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری برای تعمیرات مبل یا تعویض آن بگیرید.

 

اما برگردیم به سوال اصلی که آیا تعمیر مبلمان کهنه به صرفه است یا خیر؟

در پاسخ باید گفت که همه چیز به کیفیت مبلمان فعلی شما بستگی دارد. اگر مبل شما اسکلت و کلاف خوب و سالمی دارد و از چوب خوبی برای ساخت آن استفاده شده شما می توانید به صورت جدی تر به تعمیر مبل فکر کنید. در حالت کلی تعمیر مبل استیل نسبت به خرید مبل جدید مقرون به صرفه تر است.

در مبل های استیل دیدن کلاف مبل کار سختی نیست. قسمت های چوبی که قابل مشاهده هستند همان اسکلت مبل را تشکیل میدهند. اما در مبل های راحتی دیدن کلاف مبل کار راحتی نیست چرا که معمولا اسکلت مبل در زیر پارچه , فوم و … قرار گرفته است. در صورتیکه مبل شما دچار شکستگی شده و یا در هنگام نشتن صدای چیر جیر میشنوید نشان دهنده این است که کلاف مبل شما نیاز به تعمیر دارد.

با توجه به قیمت بالای کلاف مبل های استیل، معمولا هزینه تعمیر آنها نسبت به خرید مبل جدید بسیار پایین تر است. اما در مورد مبل های راحتی قضیه به شکل دیگریست. با توجه به اینکه در مبل های راحتی پارچه زیادی مصرف می شود بخش زیادی از هزینه مربوط به پارچه و رویه کوبی مبل است. برای تعمیر مبل راحتی توصیه میکنیم مبل توسط یک فرد باتجربه بررسی شود.

گفتیم که حتماً نظر یک مبلساز یا تعمیرکار مبل را جویا شوید و درخواست کنید تا مبلمان شما را از نزدیک بازبینی کنند. اما، خب این تعمیرکار ماهر و باتجربه که اهل مشورت دادن باشد را از کجا پیدا کنیم؟ در دنیای پررقابت امروز یک راه خوب برای پیدا کردن اهل فن و متخصص هر کاری بازارهای خدمات آنلاین است. یکی از بهترین های این حوزه، "خدمت از ما"ست.

 

در بازار آنلاین خدمات "خدمت از ما" بستری فراهم شده است تا متخصصین حوزه های مختلف از جمله تعمیر مبلمان و رویه کوبی مبل، می توانند با هم در گرفتن سفارش رقابت کنند. مشتریان هم دسترسی به متخصصین متعدد با توانایی ها و سوابق مختلف را دارند و در انتخاب تعمیرکار و سرویسکار دستشان باز است.

اگر دوست دارید از چند تعمیرکار مبل مشورت بگیرید میتوانید در وب سایت یا اپلیکیشن خدمت از ما ثبت سفارش کنید و به رایگان قیمت تعمیرات مبل را جویا شوید. همچنین می توانید نظرات سایر مشتریان را در رابطه با کار هر متخصص بخوانید و از تجربیات دیگران استفاده کنید.

 


:: برچسب‌ها: تعمیرات ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : soorena

چیلر یا سردکن، وسیله ای است که به وسیله  سیکل تبرید تراکمی یا سیکل تبرید جذبی گرما را از مایع می‌گیرد. این مایع سرد شده می‌تواند در تجهیزات تهویه مطبوع مانند هواساز و فن کوئل استفاده شود. چیلرها در بازار به دو صورت چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی موجود می باشند.

در واقع کار چیلر این است که آب را برای مصارف ساختمانی و یا مصارف صنعتی سرد کند. آب سرد شده در چیلر به کمک پمپ و یا لوله‌کشی به واحدهای توزیع کننده هوای سرد منتقل می شوند. در ادامه با فواید استفاده از چیلر، سرویس و تعمیر چیلر و نکاتی دیگر پیرامون آن بیشتر آشنا می‌شویم.

 چیلر چگونه کار می کند؟

از آنجایی که اساس کار این دستگاه ها بر پایه تبخیر است، پس باید اول هوای گرم دریافت کرده و بعد گرما را به سرما تبدیل کند و با کاهش فشار، عملیات تبخیر در دمای پایین انجام می شود. یعنی ماده مبرد که اصولا آب است در فشارو دما پایین تبخیر شده و در نتیجه محیط اطراف سرد می شود.

از چیلر می شود چه استفاده هایی کرد؟

  • چیلر می تواند در پشت بام ، حیاط یا تراس نصب شود.
  • چیلر برای متراژهای بیش از ۱۵۰ متر کاربرد دارد.
  • شما به کمک چیلر می توانید برای هر یک از اتاق ها، دمای مطلوب خود را داشته باشید.
  • از مزایای چیلر خانگی این است که می‌توان در هر اتاق یک فن کویل قرار داد و آن را به چیلر مرکزی متصل کرد.
  • در صورتی که فضای بزرگی دارید، استفاده از چیلر خانگی می‌تواند انتخاب خوبی برای تامین هوای مطبوع خانه باشد.
  • نصبت به کولر گازی مصرف برق کمتری دارند.
  • هوا قبل از خروج، توسط چیلرها تسویه می‌شود.

 

 

هزینه سرویس و تعمیر چیلر به چه صورت است؟

  • محل قرار گرفتن چیلر( سختی دسترسی و تعمیر آن توسط تعمیرکار)
  • حجم و میزان کار (سختی کار)
  • میزان خرابی قطعات، اینکه قطعات نیاز به تعویض دارند یا تعمیر.
  • نوع خرابی
  • دستمزد تعمیرکار چیلر

به طور کلی قیمت چیلر بالاست، اما از مزیت های آن این است که نسبت به دیگر وسایل سرمایشی کمتر دچار خرابی می شود و نیاز به تعمیر دارد.

چه مشکلاتی ممکن است برای چیلر بوجود آید؟

  • برفک زدن کمپرسور چیلر
  • استارت نخوردن کمپرسور
  • اتصالی برق در سیستم چیلر
  • خاموش نشدن کمپرسور چیلر
  • سرمادهی نامناسب چیلر در فضا

از آنجایی که تعمیر و سرویس چیلر کاری کاملا تخصصی است و قبل از هر چیزی شما باید، بتوانید به خوبی کار عیب یابی را انجام دهید، بهتر است که از یک تعمیرکار چیل و متخصص کاربلد در این زمینه کمک بگیرید. شما از طریق شرکت های خدمات انلاین می توانید به راحتی به چندین متخصص حرفه ای دسترسی داشته باشید." خدمت از ما" یکی از این شرکت هاست که می توانید با ثبت در خواست خود در سایت یا اپلیکیشن، به راحتی به 5 متخصص وصل شوید و هزینه خدمات مورد نظر خود را بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()